Guld och gröna skogar.



Jag har minsann lite överskottsenergi. Så det kan gå va?

Hursomhaver, jag knegar fortfarande på som vanligt med att bära omkring lakan och sånt här på Panorama. Livet har rullat på i ett relativt lugnt tempo sen vi kom hem från Whistler då vårsäsongen är rätt långsam. Det finns stunder då vi sitter 4-5 grabbar inne på kontoret och funderar över om det ens finns något att göra.

Idag har jag åkt ner till stan för att handla lite kläder och andra nödvändigheter såsom schampo och huvudvärkstabletter. Dagen efter löningen gäller det att spendera innan man hinner tänka över hur flott livet är när man har lite extra stålar på fickan.

Det ser ut som att ni får vänta ännu lite längre på bilderna förresten, jag har inte tagit mig för att redigera och lägga upp här ännu.

Min mustasch växer och blir både större och vackrare för var dag. Det kommer ni också få se bild på.

Nu är det dags att väcka gamle gode hampus som, som vanligt, ligger och snusar framför TVn. Den grabben kan baskemig somna överallt när som helst.


Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Tjenamossen Pelleponken!



Här är Ajåna Pajåna i egen hög person! Jag ligger just på bron och chillar i solen. Det har varit minusgrader i natt, bra för då kan man gå var man vill på morgonen, jag har spankulerat ner till sjön och kollat diverse saker, bl a om några råttbon har tinat fram? Så tyvärr icke fallet. Men, kommer tid kommer råd. Våren lär bli en hektisk tid för mig vad det lider...



Igår skjutsade vi Jenny till träningen i Luleå, och köpte tyg till rosetter som skall göra Jenny till familjens höginkomsttagare... Efteråt var jag och matten och gick en prommis på Hägnan. Eftersom jag både har bra minne och nu fått smak på HÖNA så kastade jag mig iväg (blind och döv) på lite hönjakt när matten släppte ut mig ur bilen. DET var matten inte beredd på?! Oturligt nog hade hönsäsongen inte börjat ännu på Hägnan, det fanns heller inga får eller lammungar där. Dumt! Matten kopplade mig, glodde strängt på mig och säger nu att hon ALDRIG mer kommer att släppa ut mig på "höniga" ställen. Men hon har lite Alzheimer så det skall nog gå bra? Idag ringde det en snubbe hit som egentligen skulle till vårdcentralen. Matten skulle säga vilket telefonnummer han hade ringt, men sade istället "du måste nog kolla numret", för hon kom INTE ihåg vilket nummer vi har... Och har fortfarande inte kommit på det. SKa fråga Jenny nu... Jenny såg medlidsamt på matten och sade "ja..." med ogillande tonfall. Matten får direkt förflyttning till något hem någonstans?



Vi ser fram emot, med skräckblandad förtjusning, att få se din mustasch!!! Eller heter det mun-stasch? Matten tror nu att det är någon undermedveten psykologisk försvarsmekanism som gör att du skaffat "musche". Hon tror att du innerst inne inte VILL träffa någon ny tjej från var-som-helst-i-världen, utan att du VILL komma hem till gamla mamma och träffa en tjej från HARADS eller GUNNARSBYN så därför måste du FÖRFULA dig så att du får vara IFRED. Vad tror du om det teoribygget?



Zeb Macahan var en tv-idol från mattens ungdom. Han var två meter lång, grå-blond-ev rödhårig med stora mustascher och han inskred alltid till räddning i bästa Vilda Västern stil när Luke (snyggingarnas snygging och helt SLÄT i ansiktet) och hans väna systrar och moder (inte minst) behövde en, manlig, hjälpande hand.



Hur går det med CYKLANDET? Med BLODSOCKRET (vådan av att ha "snälla" föräldar i godisbranschen). Maten? Städandet? Relationerna? Både över könsgränserna? Och annars? Nu kom Snuffe in och håller på att riva alla omsorgsfullt staplade pappers och bokhögar här på bordet. Hon går omkring och spinner och ser dum ut. Kliver på tangenterna också...



Nej, Per morsch galosch, nu är det liksom ingen styrsel i skrivandet här (längre?) så nu får det vara bra för idag. Blogga mer! Din trogna läsekrets har INTE övergivit dig!



Tusen kramar, pussar, hoppningar, skällningar, lekningar och busningar och föralldel även hönsjagningar!



Ajåna Pajåna

2010-05-04 @ 08:00:33
Postat av: Ajis Pajis igen...

Hej!



Detta mail hade matten fått idag:



"Hej Marie!Jag tänkte bara berätta att "Ionas höna" mår bra och letar mask i blivande potatislandet om dagarna! Övriga höns har låtit henne vara hela tiden trots att hon hade rymt konvalecensburet och flyttat upp på pinnarna redan samma kväll.Må gott / Karin"



Så nu vet du att min hönjakt i Hollsvattnet INTE slutade i ond bråd död och att jag fortfarande INTE har några oskyldiga hönliv på mitt samvete... Men kan få???



Ajis Pajis

2010-05-04 @ 08:13:25
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle & Co!



Måste säga att det är VÄLDIGT tråkigt nu när ni har LITE att göra så att ni inte IDS uppanamma tillräckliga krafter för att blogga lite.



Här hemma funderar vi nu på om ni har cyklat omkull i någon vårhal backe och brytit nacken? - om ni har börjat droga och knarka och befinner er i ett ständigt rus? - om ni nu, till slut, har svultit ihjäl av den enahanda kosthållningen, Kims fiskinsats till trots? - om ni har hittat ett nytt stim av brudar att uppvakta/kurtisera? - eller om vi rent av är ONÅD för något vi tänkt/sagt eller gjort???



Här hemma är idag soligt, men kallt i luften. Det är ledigt från skolan torsdag fredag p g a kristi himmelsfärdsdag. Det räknas nog lite som lördag idag, men jag skall strax gå och ha ett prov om islam med samhällstvåor. Blev också idag i princip upptryckt mot väggen för att jag tyckte att en muntlig redovisning i filosofi låg på VG-nivå och inte MVG. Vilket jag tydligen borde ha tyckt. Vilket jag alltså inte gjorde. Vilket jag blev ännu bestämdare om efter den där incidenten. Akta er för brudarna killar! De kan vara ruskigt hetlevrade när det inte går deras väg!



Ajis Pajis hälsar till er alla! Hon undrar om hon är glömd sedan länge? Om Pelle inte är hennes bästa kompis nå mer? Om Kim inte är nå rädd för henne och om Hampus fortfarande tycker mer om sin egen hund (konstigt och helt obegripligt!)?



Pelles gamla fröken från Kullerbyttan träffade jag i morse, Lena var det, hon hälsar så mycket!



Nu skall jag se grinig ut när jag vaktar!



Tusen kramar!



Pelles mamma

2010-05-12 @ 14:03:04
Postat av: Kims mormor MONA

Vad har ni tagit ivägen?,har ni skaffat flickor som bestämmer över er tid,eller vad har hänt?



hälsningar från en fundersam MORMOR

2010-05-16 @ 22:34:20
Postat av: Jenny

Har du gått och dött? Man blir ju nästan orolig! Kanske har budskapet gått fram, men... update!:D

2010-05-17 @ 14:14:45
URL: http://cheerleadingbows.blogg.se/
Postat av: Åkerlund

Sällar mig till kören som saknar uppdateringar. Antar att ni har så kul att ni inte hinner/orkar uppdatera men en liten kortis till oss här hemma vore allt trevligt. Kan rapportera att ryssvärmen kom i helgen och ska vara några dagar till. Skönt, fast ingen var nog riktigt beredd på en sån värembölja i mitten av maj. Klockan är nu 21.00 och ute är det +21. Vi har varit i stugan i helgen och där steg vattnet i älven 10 meter från torsdag till söndag. Snön på Dundret börjar tina nu, så mer vatten är att vänta. Provade vattentemeraturen men längre än till halva smalbenet fixade jag inte att gå i - alldeles för kallt. På skolan är det precis som vanligt dvs. slutspurten inför studenten är nu i full gång.

Hälsningar

Anita

2010-05-17 @ 21:09:33
Postat av: Anonym

Tjenamossen!



Ajis Pajis här! Just nu sitter JAG och väntar på att det skall dyka upp något roligt litet djur vid diket ner mot sjön. Viktigt ställe att vara på. Jag sov där i natt också... Matten tycker bra, för jag har lera upp till tänderna, så man kan säga att våra intressen sammanfaller. Minns inte när jag sist sov inne? För en halv vecka sedan kanske?



Eller också sitter jag där för att vänta på att du skall telepatera ett meddelande från andra sidan jorden? Snuffe sitter också på rad (fast mest jagar hon och VARJE morgon ligger ett nytt litet gemensamt projekt som hon och jag har framför bron och matten måste då sanera och se VAR hon sätter fötterna. Linus väntar också. I alla fall tror vi det. HAN den luringen har inte varit hemma överhuvudtaget på en halv vecka. Kattkillar/pojkar/män är svekfulla varelser??? Inte hundkillar, de dreglar och hoppar och klättrar och får liksom aldrig nog, där får man vara på alerten och säga NEJ och STOPP och STICK. Men kan förstås bero på att JAG är så attraktiv?! Jenny sitter också på rad, som du väl förstått när t o m hon skriver att det är verkligen dags nu... Eller också gör hon inte det? Hon cyklar omkring och ser söt ut och har pågående flirter med MATTENS hormonstinna GYMNASIE-elever. Fåglarna sitter alltid uppradade. Och svanarna har nu kommit hit. Liksom alla ankorna. ALLA nu nämnda, och en hel del onämnda också t ex skogens konung, björnarna här uppe i berget är samfällda i sin bedömning och i sin uppmaning till dig käre Per: "Dags att blogga nu, annars..." säger vi, med varierande tyngd bakom de orden.



Värsta prov- och redovisningsveckan nu på mattens skola. Alla elever bävar, gruvar, är nervösa, skolkar (7 av 27 borta i en klass med historiaprov idag...)men även glada, lättade, euforiska osv när saker och ting går deras väg. Varmt är det. T o m på - läs I - Björknäs. Till alla elevers förvåning. I morgon är det nat prov i matte. Tillika ombesiktning av bilen efter ny 5000-kronors reparation. På onsdag är det - vältajmad - temadag om utvärdering. Skolledningen är de som tappar fokus på det flagranta sättet i slutspurten och därmed tvingar alla andra till det också. Mattens kollegor dock skickliga i att missförstå uppdraget/designa dagen efter egna huvuden. Matten själv kör tjurskalligt filosofiredovisningar som vanligt. Skall denna gång prova en "Karl-Erik" och skaka på huvudet och yrvaket se sig omkring och säga "ojdå, inte visste jag...".



Det om detta. Som du märker kan man skriva även när man inte har något att skriva om.



Vår fråga nr 1 är just nu:



När skall du skriva nästa gång???



Fråga nr 2 är:



När kommer du hem???



Allt ovanstående,sagt och sagt, skrivet och oskrivet, tänkt och otänkt beror på det faktum att



VI SAKNAR DIG!!!



Kram från din egen Ajis Pajis

med tillhörande matte

2010-05-17 @ 21:59:37
Postat av: Anonym

Hej Pelle!



Idag fick jag rätt på att din blogg har STOR spridning och skapar debatt och intresse såväl hos små som stora här i Boden! Kul!



Nu har vi haft värmebölja i massor med dagar. Jenny och Iona har badat. Inte jag...



Jobbigast skolveckan här för alla tror jag det är. I alla fall har jag massor med prov och redovisningar. Men jag har varit flitig som en myra och rättat så jag ligger bra till.



NÄR skall du skriva?????????????????????????????????



Tusen kramar!



Mamma

2010-05-20 @ 09:44:51
Postat av: Anonym

Hej Pelle m fl.



Här kommer några bilder på mig och Sally! Dagsfärska! Kika på dem och HÖR AV DIG sedan... ;)



http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=21200737



Ajis Pajis

2010-05-21 @ 20:10:24
URL: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=21200737
Postat av: Berget kommer till Muhammed

Hej!



Kul att höra från dig! Nu skrivit mer och satt in några bilder till. Ha det jättebra!



Mamma

Postat av: Anonym

Hej igen!



Använd länken OVANFÖR. Den jag skickade nu fungerar ej av någon motsträvig elak orsak.



Mamma

2010-05-23 @ 08:59:54
Postat av: Ajåna Pajåna

Hej Pelle!



Tusen kramar till dig! Några bilder från Gammelbyn idag kan du se på min blogg!



Jag/vi saknar dig massor! Här är grönt och fint nu, lite svalt och blåsigt idag (myggfritt är en bra sak!).



Idag kommer Ante hem från Umeå, han skall vara DJ på studentbalen på lördag. Han har bett matten vara med som go-go flicka. Hon har fått låna Jennys minsta och glittrigaste bikini. Alla vädrar succé!!!



Jenny har åkt iväg med flyg till Uppsala idag, för att tävla i Cheerleading där. Hon är uppe i luften just nu.



Jag och matten har varit på lantmanna och köpt två vinbärsbuskar (till...) och en påse sättpotatis och ett ÖRA till mig! Det där är vårt helgnöje. Vi skall gräva, matten gropar och potatisland, jag gropar. Toppenkul!



Kika på min blogg: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=04195245



Tusen kramar!



Du är bäst!!!



Din egen Ajåna Pajåna



(Men vi tycker att du/ni är skamlöst dåliga på att hålla kontakten/blogga!!!)

2010-06-04 @ 20:00:49
URL: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=04195245
Postat av: Pars nyskapande mor

Hej!



Ante tog inte med mig som gogoflicka?! Han måste ha glömt mig??? Jag som suttit med bikinin på hela kvällen! Fast istället så lärde jag mig det trixiga trixet att göra saker i Moviemaker och lägga upp det på YouTube. Kika här:



http://www.youtube.com/watch?v=pMBg7ncODGw



Sen skall du säga "bra gjort mamma, snyggt, kreativt, stilrent, bra musik" och mycket annat i samma stil. Inte dissa.



Kram Mamma

2010-06-05 @ 23:14:13
Postat av: Åkerlund

Nu har drygt en månad utan livstecken passerat. Dags för ett nytt gästinlägg av Kim, så vi får den senaste månadens händelser i komprimerad form.

Hälsningar

Anita

2010-06-08 @ 16:42:56
Postat av: Pelle ponkens egen HUND!!!

Tjena mossen Pelleponken!



Här kan du se när jag ägnar mig åt ANKJAKT idag med Sally: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=08184354



Annars allt väl. Utom att vi aldrig får läsa något kul av dig. Livet är lite fattigare nu. Snyft!



Tusen kramar!



Ajåna Pajåna med tillhörande matte

(om du kommer ihåg oss???)

2010-06-08 @ 18:50:43
URL: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=08184354
Postat av: Jenny

Nu tycker jag att det var lite länge sen sist! Lite bilder hade inte suttit fel:)

2010-06-13 @ 21:20:18
URL: http://cheerleadingbows.blogg.se/
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Hoppas att allt är bra!? Morgonstund har guld i mund! Men du kanske inte ens har gått och lagt dig ännu? Jag tycker att du skall sätta in ett nytt inlägg NU, om inte annat för att det är lite (lite?) pinsamt att skicka in den femtieelfte kommentaren till samma inlägg...



Jag vaknade tidigt idag, pigg, glad och utvilad och har nu bakat havrekakor med russin, kokat rabarberkräm och väntar på att en franskdeg skall jäsa. Sedan när jag gräddat dem skall jag gå en morgonprommis med Iona.



Solen skiner och det verkar bli en fin dag. Det kommer inget regn alls här (fast de sagt att det skall göra det på radion) och det är snustorrt i mina små odlingar. Försöker vattna lite för hand men det är ju inte riktigt samma sak. Vinbärsbuskar har jag satt i år, hittills fyra stycken, skall nog köpa två röda vinbär och en krusbärsbuske också.



Nu har vi studiedagar på skolan, igår hörde vi en föreläsning som var helt o k. Idag skall vi prata om vad vi skall ha för mentorselever med vår rektor, sedan eget arbete vilket innebär att städa i datorn, skrivbordet och alla årets mappar. På måndag skall jag gå och redovisa min Pim-uppgift på skoldatateket, du anar inte vilket tjorv det var innan jag fick iväg den sista varianten med både musik och speakerröst. Jenny har varit min personliga Pim-instruktör, men hon drog ju iväg på konfirmationsläger i måndags, den svikaren, så de sista dagarna har jag slitit mitt hår i ensamhet. Du skulle verkligen behövas här hemma! Datorn behöver dig! Jag tror att man skulle behöva "formatera hårddisken" (ett begrepp som jag hört, men som jag inte alls förstår innebörden av) eller liknande "städande" åtgärder. Just nu vill den inte koppla upp på internet. Det är ett under när så sker. Som nu. Jenny sade att hon stoppat i den 700(!!!) nya bilder när hon kom hem från Uppsala. Måntro det kan ha något med saken att göra?



På söndag skall vi fira Antes födelsedag här. Det blir på det rejäla vardagliga norrbottenssättet med palt, chokladtårta med körsbär och grädde i och ovanpå och inget annat. Som vanligt: Du borde vara med!!!



Mormor och morfar är friska och krya och hälsar till dig! Jag var dit igår kväll. Iona tycker att morfar är stöpplig! Han har börja gå lite framåtlutad och hasande. Så hon "spökade upp sig" och skällde varje gång han gick i huset. Så har hon aldrig gjort förrut, och jag har inte tänkt på förrän nu att han rör sig annorlunda.



Jag tänker på dig för jämnan! Hoppas att du har det jättebra och att du har det roligt och mysigt och att du njuter av stunderna som är vackra och roliga där borta! Boden är sig likt. I helgen är det V75 och Celaya skall springa i ett "kringlopp" dagen före. Jag har givetvis satt mina sista slantar på henne och tror nu att jag kommer att bli miljonär!



Tusen kramar till dig!



Din egen mamma



(och din hund!!!)



Ps. Som misstänkt var datorn elak och kopplade ifrån medan jag skrev detta, sedan gick det inte att koppla upp igen, men jag är listig jag med, så då hade jag redan kopierat det jag skrivit, så nu skickar jag det från skolan istället... Ds

2010-06-17 @ 09:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0