Rättvisa, äntligen.


Det verkar som att ni har fått lite vårväder där hemma i Svea rike. Som det sett ut de dagar vi varit lediga har vi haft solsken och nysnö. På lördagen knallade vi glatt ut till offpistområdet och fick oss några goa åk. Hampus är dock fortfarande lika värdelös på att vandra. När vi stannat för att vänta in skåningen i ungefär 5 minuter vill han ta en rast då vi redan haft 5 minuters paus. Givetvis blir vi lite rastlösa så vi börja skynda på Hampus ytterligare, tyvärr slutar detta endast i mer ilska från Hampus sida.

På söndagen åkte vi först från klockan 12. Vi fick några fina piståk och allt var väl. Allt var väl tills jag kraschade in i en skidåkare som stod ivägen för mitt fina hopp över en pistkarm. Hon åkte nog fredfullt ner för pisten och tyckte allt var väl när jag kom som skjuten ur en kanon över kanten. Hon skrek och fick lite ont (vilket jag, orsaken av olyckan också fick) men hon tyckte allt var bra trots allt. Inga brutna ben. Hennes man var dock lite mer upprörd och tyckte ironiskt att det var ett snyggt hopp jag gjorde. Jag gav honom ett ledset öga och sen brände vi vidare ner för pisten. Det fick bli sista åket för dagen, tänk vad skämmigt att träffa dem i liften senare!

Idag höll vi oss mestadels till parken. Eftersom jag börjat bli lite hajj på det här med att åka på stänger så hade jag väldigt kul hela dagen. Kim stack hem där vid tvåtiden men Hampus höll hela dagen. Jag är lite öm i kroppen efter diverse fall men alla ben är intakta och alla tänder sitter ungefär där de ska sitta.

Kim har lirat lite gura på personalfesten ikväll och han fick till och med en liten hejjaklack som ropade efter mer när han var klar med sitt kompande. Han börjat bli duktig på plinkadet, det måste jag säga!

Nåja, tänkte väl slänga upp lite bilder när jag ändå är igång. Det verkar ju vara det ni är ute efter?


Ser ut som att vi fick punka.


Hampus presterar så bra med publik.


Kim vet hur man knallar fort.


Rätt fin utsikt när man ska knalla långt.


Kim kravlar längre och längre upp mot puderöppningen. Helt klart värt det!


Per är med på en bild! En av många stänger i parken. Foto av den kamerabegåvade skåningen Hampus!

Allt för inatt. Tack till mamma och pappa för ert outtröttliga stöd tvärs över atlanten. Ni är bäst!

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Tjena mossen Galoschen Pelleponken!



Oväntat för Ajis Pajis att hitta ett nytt inlägg av dig på kvällen! Vi är givetvis här och kikar många gånger om dagen jag å matten. Har dig som startsida liksom...



Men va? Åker du på damer?! Som har sina äkta män med sig?! T o m matten lärde sig redan på slalomskolans första dag i Klinten att det är den OVANFÖR som skall se till att inte åka på någon NEDANFÖR!!!



Vi är lite oroliga för dig. FÖr det här gåendet till pudriga backar (laviner???) långt bort och för det där slamsiga åkandet på stänger. KOMMER du att komma hem i samma skick som vi levererade dig till Kanadensarna? Om INTE till vem/vilka/vilken institution kan vi skicka faktura? Var vänlig och gör den delen klar!



Det enda vi vet just nu om ditt födelsedagspaket är att det kommer att innehålla dina nya försäkringspapper. Vi har spånat med Jenny om andra lämpliga presenter, men våra idéer var nog inte så bra. Själv föreslog jag ÖRA vilket är både gott och lätt. Matten var inne på att utrusta dig med solkräm (hon förnekar sig inte) och Jenny tänkte bränna ner gobitarna från hennes senaste chearleedingtävling. Vad tror du om den mixen? Om du önskar dig något utöver detta, eller t o m något annat, så kan du i detta forum låta världen känna dina önskningar.



Matten varit stränga, arga, sura och griniga fröken idag på skolan. Inge bra alls. Nu har hon bearbetat det traumat med att läsa isländsk deckare några timmar. Trist! tyckte jag. Men matten tyckte att det hjälpte?



Andreas, den svikaren, meddelade igår att han nu sökt in på GLOBALA programmet (typ) i Göteborg inför hösten. T o m matten kan räkna att ut vars man hamnar när man läser det. Inte i Gammelbyn. Inte i Harads. Utan i bortre Indien. Söder om Sahara. I träskmarkerna i någon förgäten håla. Möjligt även i yttre rymden.



Matten funderar nu på att adoptera några bofasta barn härikring. Spelar ingen roll vilka de är. Bara de håller sig hemma. Jag är inte så pigg på det där, otillbörlig konkurrens om uppmärksamheten och så där. Men jag har föreslagit att jag skall få para med med "lite-vem-som-helst" när jag löper nästa gång och att matten släpper på det där "golden-retriever-kravet" som hon har, vi känner ju ingen sådan inom räckhåll. Jenny föreslog häromdagen, i ett desperat ögonblick, att vi skulle vända oss till Boy (min PAPPA!!!) igen, men matten nobbade den goda idéen fast hon sade att man ofta gjort så både inom häst och hundavel många gånger. Så det berodde inte så mycket på Boy som på hans husse, som tydligen bjudit ut sig själv på liknande sätt!!! Världen är svårbegriplig! Och stor! Och sällan och aldrig ser vi dig eller hör dig svara när vi ylar mot månen och stjärnorna (efter dig!) om kvällarna! Du sade att du kikar på samma måne åså, men varför svarar du då aldrig???



Mycket som rör sig i Ajis Pajis hjärna nu. Kan vara en vårdepression på gång? Vi har INTE märkt av någon vår. Här är minst 18 grader kallt varje morgon. Må vara att solen skiner och det är varmt mitt på dagen. Men våren är långt borta. Åtminstone på vår gård. Matten har börja fundera om golfströmmen kan ha vänt? Om en ny istid är på gång - också är vi två de första som noterat det? IGÅR frös JAG (hälftengrönlandhund och allt du vet) om en tass så matten blev tvungen att stanna och värma den. Skall det vara så???



Snart åker vi till Ante och härjar runt. Vi skall ha goda matar med oss till honom. Jag skall följa. Jag skall äta samma som alla andra. Jag ska gå på kåren. Jag ska bli full och gapig och tro att jag vet allt om allt när jag är där. Såna är visst universitetsfolket?



Jag är inte fördomsfull. Jag är söt och duktig och världens bästa!



Tusen kramar!



Din egen Ajåna Pajåna

- matten hälsar -

- Linus och Snuffe med, de släpper hår så man knappt vågar titta på dem -

2010-03-16 @ 19:08:55
Postat av: A N D R to the E A S to the HUUUH!

BROR! jag blev väldigt misstänksam att det inte var du som skrev detta inlägg, då du har kortare meningar med färre kommatecken och fler punkter än vanligt. Samt att du stavade "började" som "börja", verkligen inte likt din vanligtvis så fläckfria grammatiska exercis!



Som mamma (eller hennes hund - vet inte än vem av dem som skriver åt vem) säger har jag skickat in lite ansökningar, men kan lika gärna hamna i Lund eller Växjö som Götet. Så vi får se vart jag håller hus när du någon gång bestämmer dig för att återvända till vårt karga men ack så vackra land! Vart det än blir kommer det finnas gästsäng och tillgång till fest, och du BÖR utnyttja båda när tillfälle ges! Fast inga sjutimmarspromenader...



PEACE bror, hoppas allt fortsätter vara gött med er! Har hört ryktas att någon fyller år snart också... ;)

2010-03-16 @ 19:50:50
Postat av: Pappis

Ack grymma öde, tvättfläckar och punka och krascher och allsköns olyckor...förnöjsam läsning hursomhelst och bilderna är helt otroliga, fattar ni vilken fantastisk natur ni vistas i? Alla här i Kusån hälsar till vår superduper pelleplöt!

2010-03-16 @ 21:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0