Lediga dagar som flyger förbi


Vi har åkt lite vårskidåkning idag (totalt fyra åk) och det har varit väldigt trevligt och varmt väder. Som tur var lovar väderleksrapporten att vi ska få lite kallare väder och förhoppningsvis, om vi har ordentlig tur, får vi även lite lite snö. Om det skulle vara fallet måste vi börjar röra på oss och utforska andra skidorter precis som jag skrev i ett tidigare inlägg.

Kul att se att Hampus familj kom hem säkert trots lite krångel med tidspassningen. Vi saknar redan dagarna av färdiglagad mat.

Eftersom det ser ut som att vi stannar över sommaren också så har vi fått erbjudanden om arbeten fram till september. Som det ser ut nu kommer jag och Hampus att arbeta med att fylla på städrummen med lakan och sånna saker och Kim kommer att fortsätta vara en städare. Jag och Hampus får en liten löneförhöjning till 10.33 $/timmen. Kim tjänar dock mer än så eftersom han knegar på fort som fan så han var nog inte intresserad av en fast lön istället.

Vi har hört ryktesvägen att mitt och Hampus kneg kommer vara rätt lagom jobbigt under sommarsäsongen.

För att underhålla vår äventyrslystna sida under sommaren ska vi försöka få tag på några billiga cyklar så vi kan åka omkring i skogen även fast det inte finns snö. Vi ska även försöka åka wakeboard och jag är även lite sugen på att åka longboard, bara för att testa. De har väldigt många cykelspår så om det blir cykling kommer vi inte lida av brist på variation i alla fall. Hela Invermere med de småbyar som ligger häromkring är omgivet av skogsslingor.

Nåväl, nog om drömmande om sommaren.

Ikväll ska vi ut på byn och imorgon blir det nog åkning i Pano. Vi får se vad som händer!

Tack och hej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0