Feta dagar


Äntligen i Revelstoke alltså. Så jävla bra! Vi anlände till Revelstoke imorse vid 8 och vi började dagen med att knallar runt lite, sträcka på benen efter den 3-4 timmar långa bilresan. Flera arbetare på orten förklarade för oss att vi var dumma i huvudet som var där en och en halv timme innan liftarna öppnade. Vi tackade för informationen och rörde oss mot restaurangen för lite frukost och kaffe.

När vi väl tog oss upp i backen såg vi att där fanns ungefär 5 centimeter nysnö i backen så vi rev av första åket i pisten som var helt underbar. Lite som att åka offpist i pisten faktiskt. Eftersom pisten blev uppåkt omedelbart efter vårt första åk bestämde vi oss för att knalla en liten bit för att ta oss till baksidan av berget där det fanns ännu fler orörda backar. Glada i hågen kryssade vi omkring i backarna och tyckte att livet var rätt bra.

Efter några åk blev det dags för lunch som för dagen bestod av en liten paj och cola. Jag förbannade mig över att jag hade tagit mina vårhandskar som vid lunchtid hade gått att vrida ur som en tvättsvamp.

När vi fått i oss lite mat rörde vi oss vidare till baksidan av berget. Nu hade även solen tittat fram så vi fick lite fina svängar i solskenet. Vädret svängde dock väldigt snabbt vilket gjorde att det var solsken och glada miner ner för pisten för att utbytas mot snödump och gladare miner i liften. Helt sjukt var det.

En av våra kära chilenska kompisar kraschade någon gång efter lunchtid och fick tacka för sig. Vi gjorde några åk till men snön började bli tung och uppåkt så vi bestämde oss att det var lagom att åka ner till stan och checka in på motellet. Vi hade bokat ett rum i förväg så det var bara att glida in på motellet, hälsa glatt på snubben i kassan och surt hosta upp kosingen för kvällen. Rummet ser helt okej ut, ungefär som de gör "hemma" på Panorama. Vi har kök, TV och internetuppkoppling så jag är nöjd. Dessutom lyckades jag paxa till mig den större sängen (Hampus sover på en knarrig enkelsäng).

Just nu funderar vi på när det börjar vara dags att laga mat och efter det börjar det nästan bli läggdags för en liten sömntuta som mig. Dessutom, angående ingenting alls, spelar D12 tydligen här i Revelstoke ikväll vilket är lite halvcoolt för en sån gangsternörd som mig. Jag lär däremot ligga och sova långt innan spelningen börjar men ändå!

Imorgon blir det åkning i Revelstoke igen och sen bär det av hemmåt efter middagen. Vi hoppas på att vara hemma i tid så att vi kan sova ut innan det är dags för jobb igen på onsdag!

Det var allt för idag. Imorgon hoppas jag att jag kan slänga upp några bilder.

Tjenamors!

Kommentarer
Postat av: Par´s mamma

Hej!



Vilka glidare ni är! Väl unt! ser fram emot bilderna! Vad härligt att NI är gästerna! (Men inga sådana där perfekta enar antar jag?)



Ha en bra dag idag också - var rädd om er!!!



Ät ordentligt!!!



Ser fram emot bilderna (sjukt mycket).



Mamma

2010-03-23 @ 05:09:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0