Det finns ingen rättvisa.


Om det funnits rättvisa, hade då detta hänt?;

Panorama får 10+ centimeter snö. Per, Kim och Hampus arbetar. Fredagen (idag dvs) är veckans stressigaste dag så ingen, absolut ingen, får ta en åkpaus. Folk som inte åker är lediga och kommer till kontoret och har mage att säga att de inte ska åka. Chefen lovade att han skulle fixa åkpaus åt oss när vi träffade honom på mataffären igårkväll men idag lät det mer som att löftet var prestationsbaserat, "Om ni knegar ikapp allt vi ska göra idag så får ni någon timme under dagen".

Nä, jag väljer att sluta tro på rättvisa. Vi lever i en kall, hård och orättvis värld.

Påtal om bananer; jag tvättade igår en vit laddning tvätt nere i de gemensamma tvättmaskinerna. Till min förskräckelse har mina kläder gröna fläckar lite här och var så jag bestämmer mig för att försöka identifiera fläckarna. Jag klöser bort en liten klump från en av fläckarna och luktar på det (våga för att vinna heter det väl? Nu var det väl mer "våga för att kunna söka upp och brutalt misshandla personen som orsakat fläckarna"). Genast identifierar jag doften som tandkräm. Något stolpskott i byggnaden har tvättat en handduk eller liknande som var full med tandkräm och lyckats få det att fastna i tvättmaskinen. Så när jag glatt slänger i min vita tvätt är jag redan satt i fällan. Nu måste jag tvätta om och spraya med fläckborttagningsmedel på samtliga vita tröjor jag har försökt tvätta.

Detta är ett oerhört stort problem för en såpass lat och oengagerad (i den här tvättgrejen som folk verkar göra rätt ofta) ung man som jag råkar vara, så jag har helt enkelt beslutat att skjuta på tvätten ett par dagar till. Jag låter smutsen gro in, invaggad i säkerhet, och sen slår jag till med full kraft. Stålull och viljestyrka ska ta kål på tandkrämsfläckarna.

Nog om min tvätt. Så intressant är det kanske inte.

Nu ska jag sörja över att det slutat snöa och börjat smådugga istället. Livet är orättvist.

Hej då.


Kommentarer
Postat av: göran

Nej det finns ingen rättvisa, men vi får fortsätta ändå,

inga gröna planer för fotboll,

inga chefer att lita på,

ännu ingen medalj till IONA,

själv varit på resande fot i 10 dagar,

men idag,

Potatis, korv och Pepparotssås,

det är rättvisa,

Hälsningar

from

Råby

2010-03-13 @ 13:54:50
Postat av: Kims mormor MONA

Det där med tandcrem,låter väldigt konstigt du får prata men din chef att han skaffar en ny tvättmaskin

Här åker vi fortfarande skidor i strålande solsken.Tvn har varit i gång hela dagen det har varit 3mil 5mil+ sprint dam och herr skidskytte.Hoppas att det lyckas med tvätten nästa gång.Lycka till.Hallstavik hälsar.

2010-03-13 @ 15:32:40
Postat av: Pars mamma & HUND

Hej Pelle!



Jag/vi köper inte heller det där med tandkräm. Det måste vara något annat?



Här är allt bara bra. Dock väldigt kallt om nätterna, femton grader var det i morse, men soligt på dagen. Fast nu har det blivit mulet, så kanske kommer det mera snö? Hoppas inte. Den här husägaren är VÄLDIGT less och uppgiven när det gäller vägen-snön-plogningen-taket osv osv. Har nästan glömt att det KAN vara våra och sommar och att det ÄR roligt då (är det det???).



Vi har just skjutsat Jenny till Amanda, hon skall sova där och i morgon skall de vara i Pagla och åka pulka och grilla korv. Själva skall vi "chilla" resten av kvällen.



Ha det så jättebra! Det är alltid lika nöjsamt att läsa om era öden och äventyr, i det lilla såväl som i det stora. Du börjar komma upp i den klassen som min elev Linus hade för tusen år sedan. Det började med att han hade dyslexi och inte ville visa det för någon. Så han undvek allt som hade med fritt skrivande att göra. När jag kom på det började vi brevväxla. Han skrev som en kratta, men jättekul, t ex om när han skulle göra sås till middagen och brände fast såskastrullen tre gånger på raken och hans pappa blev galen på honom. Vi slutade med det här skrivprojektet när han blivit så kaxig så att han utan blinka skrev mail till sin ett år äldre flickvän, med stavfel och allt. Det jag ville säga egentligen är bara att du är som han, du kan skriva bra om ingenting, små saker, vardagen. Det är GULD! Mormor undrar vad du skall läsa när du kommer hem? Jag sade att du vet nog inget alls än så länge? Stämmer det? Ante som redan pluggar för fullt ändrar sig ju varje dag. Vilket jag tycker är helt o k. Vitsen är ju att navigera sig fram till något som man tycker är kul och kan brinna lite för. Du kanske redan är där???



Nu har jag ätit upp Jennys kvarvarande godisar...



Tusen kramar!



Mamma och Iona



Ps. Jag, Ajis Pajis, är inte så noga om det där med medalj, men idag fick jag lövbiff, potatisgrejer som är runda och är som pommesfrites men ändå inte, och fil i min skål, det var grejer det! Inte en torrfodersgnutta så långt mitt hundiga öga kunde se. Så jag tycker nog att MITT liv är ganska rättvist. Jag är BÄST och matten har fattat det för länge sedan. Jag äter människomat, jag sover i vilken säng jag vill, jag blir utsläppt när jag vill, och när jag vill komma in så säger jag bara "voff". Dessutom prommar jag mycket och vakar över allt härikring. "De andra hundarna är det bara skräp med" säger matten ibland åt mig. Vi tycker om sådana där rasistiska sanningar hon och jag. Om Jenny är här säger vi "ja, inte Sally förståss", fast jag vet inte om vi menar det?



Tusen kramar!!!



Världens bästa Ajåna Pajåna

2010-03-13 @ 18:48:44
Postat av: Åkerlund

Här har vi haft en sån där alldels fantastisk vinterdag med stålande sol och några grader kallt. Vi har varit en sväng till stugan och det var så varmt att vi till och med kunde sitta ute i solen en stund. Lite grann droppar det också från taken. Härligt, våren verkar äntligen vara på väg.

I Australien regnar det mest enligt telefonrapport. Kiwiplockarjobbet är försenat pga. kyla och regn.



Hälsningar

Anita

2010-03-14 @ 23:19:08
Postat av: Andreas AGAAAAIN

"Tandkräm" = "Kokablad"? Ganska gött att läsa om dina tvättbekymmer, gör det lite lättare för mig som ska vara listig ikväll, och vänta tills alla ordinarie tvättider är slut för att sen maxa in min egen tvätt - vilket alltså kommer vara klart nån gång kring ett, vilket är funkis, men inte när man har lektion tidigt på morgonen imorrn. Kass!



I övrigt kan jag upplysa om att din bror ska spela på 91ornas studentbal. It will be the awesome!

2010-03-15 @ 19:37:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0