Bildbonanza


Jag hatar blogg.se för deras överdjävliga sätt att tvinga mig att lägga till alla bilder en efter en. Nåväl, likförbannat gör jag det. Typ på samma sätt som man hatar svenska staten för de förbonkade skatterna men ändå betalar. Det går liksom inte att undvika. En annan sak som jag känner att jag behöver påpeka är att det är ett ludd som bosatt sig på linsen på kameran under hela resan, givetvis märker jag detta först när jag väl är hemma. Det är därför det är ett ludd på bilderna i alla fall, nu vet ni och här har ni;


Luis är en galen chilenare med en på tok för frän bandana



Liftbild, check.






Pablo chillar där gondolen slutar och sittliftarna börjar.


Lunchdags efter hoppbygge.




Hampus snurrar iväg en 180 i det lilla pudret vi hittade.


Dags att knalla upp igen efter hopp.


Hampus och Pablo knallar runt en bergssida för att nå puderdalen där vi spenderade hela andra dagen.


Hela laget som stack till Revelstoke. Pablo, Per, Hampus och Luis. Team Chile/Sweden.

Jag får skriva lite längre när jag orkar. Nu är det sovdags för jag ska arbeta imorgon. Tack och hej för mej.


Kommentarer
Postat av: Annelie /Hampus Mamma

Så härligt...vad kul ni ser till att ha det "Kanon"

Underbara bilder (trots ludd)

Ha det gott//Kram från ett "snöfritt Skåne"

2010-03-24 @ 08:49:56
Postat av: Andreas

Feta bilder! :D Lite lätt avis på solen också, det verkar som att det bara blir moln för mig här i åre!

2010-03-25 @ 09:56:59
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Nu har det blivit något fel på våran datorsladdsuppkoppling till Internet. Vi skall få vänta åtminstone fem dagar till någon tekniker kommer från Telia och byter ut lådan på väggen mot en ny med en fungerande port. Dumt! Så nu får vi bara följa era öden och äventyr från skolan!!!



Ha det jättebra! Härliga bilder var det! Skönt att se dig!



Tusen kramar!



Mamma

2010-03-25 @ 17:04:45
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Tro det eller ej men i helgen var vi insnöade IGEN!!! Jenny fick ÅKA TAXI hem från sin kompis på Torpgärdan där hon hade sovit. DUmt i kvadrat!!! Varför har inte vi erat väder? Jenny säger att i SKåne har de haft 19 grader varmt... Livet ÄR orättvist! Nu har jag köpt en LÅDA att göra ett paket av. Jenny säger "det är inte så noga, det räcker nog om du skickar nån godispåse och en svensk tidning". Typ. Vad vill du ha??? Är det något speciellt? I annat fall blir det lite smått och gott men inga märkvärdigheter. Obs! Snabbt svar önskas!



Nu ska jag ila vidare. Lunchdags!



Tusen kramar!



Mamma

2010-03-29 @ 11:34:06
Postat av: Åkerlund

Här har vi pudersnö i massor. Det enda som saknas är är solen. Nu har även vi blivit insnöade, fast det var i stugan. Som tur var kom plogbilen vid 19-tiden på söndagkväll. Vilken tur - vi hade precis inställt oss på ett par kilometers promenad i 30 cm lössnö. Gudskelov hade grannen varit snäll och kört med snöslungan när vi väl kom hem.

På radion säger de att potatisen är i jorden i Skåne. Här funderar vi på om vi någonsin mer får se barmark.

I Australien har regnet slutat nu och grabbarna har äntligen fått börja göra rätt för sig med kiwipaketering och apelsinplockning. Delar av gänget har beslutat sig för att återvända till Sverige i juni.

Hälsningar

Anita

2010-03-29 @ 18:23:49
Postat av: Bror

Dags för nytt inlägg nu tycker jag! :D

2010-03-30 @ 14:25:23
Postat av: Åkerlund

Hej grabbar!

Här kommer en påskhälsning från ett gråmulet Boden. -2 ute, massor av snö och snart ska det börja regna enligt väderprognosen. Dystra tider för skoteråkare alltså. Vi ska fira påsk i stugan om vi nu tar oss dit pga. halt väglag.

Hoppas ni får en skön påsk med massor av bra skidåkning.



Glad Påsk

önskar

alla vi på Grossistvägen

2010-04-01 @ 10:05:33
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



GLAD PÅSK!!!



Hoppas att du har det jättejättebra!!!



Här är allt bara fint. Jag och Jenny åkte till Ante i Umeå över dagen igår. Det var JÄTTEROLIGT! Vi åt lunch i Antes studentkorridor och provade på hur det är att leva studentliv (ganska mysigt) och sedan gick vi på stan och åt smarrigt fika på något väldigt studentikost fik. Alla hade pipskägg, typ. Jag och Jenny bara satt och gapade. Ögonen höll på att tränga ur. När vi inte konverserade nog ivrigt kastade sig Ante ut genom dörren hela tiden för att prata med sådana som han känner som gick förbi. Vi tröståt massor! Jenny shoppade och shoppade och shoppade. Hon vill hoppa över gymnasiet... Iona var också med och gjorde förstås SUCCÈ i Umeå, något annat var väl inte att vänta? Hon fick gå prommisar och vara med på stan och äta många goda grejer. Vi var också på Västerbottens museum och var lite kulturella. Särskilt Iona. Hon sprang omkring. Det är som Hägnan ungefär. Särskilt Jenny. Hon köpte bara inomhusdelen. Sedan sade hon att hon var trött i fötterna (så går det för den som shoppar) och satt i bilen och läste istället. Sedan körde vi hem. Det var som att köra i en svart säck på slutet. Massor av dimma och helt mörkt. Idag blir det INGEN bilåkning för mig. Men Jenny, den kämpen, är i Storklinten idag. När ANte var i Åre häromveckan drack han vin som kostade 2 000 kr flaskan (han betalade inte, hade han gjort det hade jag lobotomerat honom!) och han åkte snowboard två dagar av sju. Typ. Bara så du vet vilken festprisse din bror har utvecklats till. Tur att vi har dig!? Idag sorterar jag papper och vilar mig i form för mer påskfirande imorgon. Långfredag idag. Jag har skottat en LÅÅÅNG gång så jag kan hänga tvätt ute bara därför. Tänkte att NÅGOT långt skall jag väl göra idag?



Tusen kramar!



Du är bäst!



Mamma

2010-04-02 @ 15:34:13
Postat av: Göran

Hejsan,

håller med bror, lite nytt från er är inte fel...

här hemma är det som vanligt, våren är kommen, nu skall vi ut i trädgården, förra veckan skotta vi snö!! men roligt med omväxling, Hampus, skriv nu ett litet inlägg om hur det känns att gå från tonåring till Big man, inte många dagar kvar!!!

Hälsningar

från Råby

2010-04-03 @ 11:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0