Ännu en dag i backen


Jag har väl egentligen inget speciellt att rapportera idag. Vi har åkt från klockan 11 till halv fyra idag och det har varit väldigt roligt. Vi har fjantat omkring i parken och kört bromsspelet. Bromsspelet går ut på att göra stoppsladdar och spruta snö högt som fan. Det är sjukt kul att åka omkring och sladda men jag är övertygad om att vissa åkare i backen inte uppskattar våra upptåg lika mycket.

Några exempel på hur odrägliga och jobbiga vi har varit idag då. Vi har kört bromsspelet framför folk, vi har bonkat alla skyltar som vi kunnat få tag på, vi har ropat "STEEEVEE?!?" från liften för att försöka se om någon reagerar, vi har åkt asfort förbi massa gamlingar och småttingar i nybörjarbacken. Vi kan vara rätt jobbiga bara vi vill. Kul har det varit i alla fall.

Efter åkningen tog vi ett avkopplande bad i en av poolerna som finns i Pano. Vi träffade Tom och Tobbes föräldrar/syskon och fjantade omkring lite mer i poolen. Bastun de hade var riktigt mesig. Man kunde inte ens ösa på mer!

Det ser ut som att vi åker till Cranbrook för att handla lite smått och gott. Det ska bli trevligt att spana in en annan stad. Förhoppningsvis är det lika billigt och stort som jag har förespråkat de senaste veckorna.

Tjing tjong ping pong.


Kommentarer
Postat av: Kändishunden Ajåna Pajåna

Hej Pelleponken!



Vad busigt kul ni verkar ha det! Precis bus i min smak. Jag borde få vara med!



Nog för att jag har fullt upp här... Jag går runt i världen och räddar sådana som behöver räddas. Här kan du läsa NSD:s artikel om mig och se mig (och renen!) på bild: http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=5226498



Säg att det var bra gjort Pelle!



Tusen kramar!



Din egen Ajis Pajis

2010-03-08 @ 09:57:18
Postat av: Göran

Hej Iona,

otroligt duktigt gjort, Du är bäst,

hoppas Du får Bragdmedaljen!

Hälsningar från Skåne

2010-03-08 @ 21:49:49
Postat av: Åkerlund

Hej over there!

Ville bara berätta för er att Ajána Pajána och matten är alldeles för blygsamma när de hänvisar till nätupplagan av NSD. I paaperstidningen fanns de minsann på bild båda två. Hoppas bara de skickar över ett exemplar till er.

Jag fick riktiga rysningar när jag läste att ni förhoppningsvis skulle få snö. Kunde vi skulle vi nog glatt exportera till er, för här är gott om den varan. Har tillbringat delar av lovet i stugan. Snön på vårt stugtaket var väl där det var som värst innan snöskottningen dryga metern. Sen har jag skottat 60 meter för att kunna borra hål och få upp vatten. Ute på isen var det bara 50 cm, inne på land 1 meter. Snön är inte ens packad utan bara ren puder till alla skoteråkares sorg - skotrarna sjunker rätt ner i backen och blir sitttande. Men i dag har årets första regn kommit - härligt äntligen är våren på väg. Efter regn blev det strålande solsken, så klart nu när lovet är slut.



Ha det gott så länge.

Anita

2010-03-08 @ 22:18:04
Postat av: Hjälte/Kändis-Iona eller är det "T-I"?

Hej kompisar!



Göran! Du förstår verkligen vilka ord en hundtjej vill höra!!! Du måste ha/haft ett framgångsrikt liv i hundtjejsbranschen?!



Om nätupplagan- jag och matten är med där OCKSÅ, om man klickar och byter bild. Givet Sivert!



Och om det där med "T-I". Vi var till mormorns hus igår... Och hade med oss pizza, och jag får alltid en egen bit, på en gång. Och det är smarrigt värre... Nu var det så att en halv pizza blev över... Och matten tycker att jag är världsbästa Ajåna för jag är inte så där olydig och självständig och företagsam och tjuvig som grönlandshundar är. De bara tar det de vill ha. Alldeles oavsett. Måste de slakta en skafferidörr för att komma åt något gott så gör de det. De förstår inte ens problemet. Eller att de skulle kunna gjort något fel. Så hundbur och fullständig övervakning är det enda som gäller. Men JAG jag är duktig jag. Jag brukar få sitta i bilen med matkassar med goda saker (och ORON och BEN i) utan att jag rör dem det minsta lilla. Skulle inte ens komma på tanken. Men IGÅR... Då överfölls jag liksom av mina gener, och innan jag hann tänka mig för slukade jag den där halva pizza, fixade fram den från kartongen och allt själv, som matten nog skulle haft till lunch på skolan idag. En REJÄL utskällning fick jag. Men mätt blev jag. Törstig också. Har sovit i princip sedan dess. Den mättes sömn. Nu kallar Jenny och matten mig för "T-I". Det betyder Tjuv-Iona och härrör från EN gång i min ungdom då jag RÅKADE peta ned ett fat med kattmat från bänken i ett obevaktat ögonblick.



Puss!



Ajåna Pajåna

fortfarande mätta hjälte och kändishunden

2010-03-09 @ 04:39:39
Postat av: Uppvaktade Iona

Hej Pelleponken!



Fullt upp? Idag ringde ANTE och berömde sin egen Ajis Pajis, i alla fall tolkade jag det så, att det var det han ville när han ringde till matten. Vi skall också åka till Umeå och hälsa på honom en dag. JAG skall med!!! Då skall vi åka bil, äta god mat, röja i Antes lya (inte städa utan HÄRJA!), shoppa och ha det lattjo lajban.



Igår fick JAG blommor med bud! Det du Pelleponken!!! Det var från Fortifikationsverket (fina ord jag kan va?) och det var någon snubbe där som ville fila för MIG och matten. Matten blev superduperglad, hon är inte van att få blommor en vanlig vardag... Stackarn! Jag tyckte det var helt o k. Men för mig hade han lika gärna, hellre faktiskt, fått skicka ett surben. Eller vet du vad som är min drömgrej? Det här är min våta dröm kan man säga... Att någon skall komma hit med EN HEL ÄLG och dumpa den framför bron. Osså ska jag liksom äta mig in i den och ha ett bo inne i den och där skall jag ligga och gnaga och äta förjämnan! Mums mums mums säger jag om den drömmen! Nu vet du vad jag önskar mig i födelsedagspresent! Fast matten säger nu surt att 23 juni är inget lämpligt datum för att få ett helt eget älgkadaver. Så julklapp nästa år???



Jaha. När får vi höra mer från dig då??? Vi tycker det är så väldans kul när du skriver. Vi vet att vi är tjatiga (fråga Jenny!), men vi kan liksom inte rå för det.



Ante säger att han kanske skall plugga i Göteborg nästa år och att det är BÄTTRE för att det är LÄNGRE bort. Hur menar han egentligen? Jag och matten fattar ingenting.



Nej du Pelle. MÅNGA andra läser din blogg. Det hör vi både här och där. Men de är lite mer blyga? JAG kan i alla fall inte låta bli att dela med mig av allt (det lilla?) som händer här.



Ha det så bra! Hälsa Hamper och Kim! Akta er för tjejerna!



Ajåna Pajåna

2010-03-10 @ 20:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0