Fint folk kommer sent


Trots att det har hänt miljontals saker så har jag inte skrivit på ett tag, men nu är det äntligen dags igen. Förra veckan var rätt händelserik. Jag spelade min första runda golf, snurrade runt i parken nere i stan och cyklade omkring i spåren här uppe i Panorama.

Vi får väl börja i rätt ordning. Min första golfrunda spelades på golfbanan Greywolf som är, vad jag har hört, rankad top 5 i Kanada. Eftersom jag är rätt kass på golf lirade vi "spela från bästa bollen" vilket kortar ner speltiden rätt mycket. Min begåvning med drivern visade sig snabbt och vi spelade faktiskt rätt ofta från mitt första utslag. Totalt sätt gick vi, som en grupp på 3 personer, runt på bara 2 slag över par vilket får anses vara helt okej. Om man spelar på riktigt det vill säga.

Golf var riktigt roligt så länge man inte tar det alldeles för seriöst. Jag förstår lite bättre hur människor kan bryta av golfklubbor, kasta dem i vattnet och skrika för fulla muggar över att ha missat att putta ner en liten boll i ett lite större hål. Jag kan aldrig se mig själv ta golf seriöst men jag är absolut sugen på att spela lite oftare än en gång/20 år.

På samma dag cyklade vi även lite downhill vilket var riktigt roligt. För första gången klarade jag av att göra en wallride vilket var en helt annan känsla än att göra det på en snowboard. Så fort jag klarat av det insåg jag att det var dags att tacka för dagen så att jag inte trillade på ansiktet av det ack så välkända Unebyiska övermodet som så ofta följer efter att jag klarat av något nytt och coolt. Tyvärr var det för sent för alla säkerhetsåtgärder eftersom jag redan var halvvägs upp på berget så givetvis trillade jag på vägen neråt. Lite skrapsår och lite gyttja gjorde dock inte dagen så hemskt mycket värre.

Eftersom jag har en fruktansvärt rolig och fin cykel kan jag även cykla i skateparken med den vilket jag tycker är ännu roligare än downhill. Nu ska vi inte gå in på detaljerna om vad jag gjorde i parken men sammanfattningsvis trillade jag en hel del, landade en del hopp och hade en riktigt bra heldag i parken.

Nu blev jag lite osäker men jag tror inte att jag har nämnt att Hampus har brytit nyckelbenet. Han trillade i Kicking Horse och föll på sin lilla axel. Som tur var fanns där cykelpatrullen (eller låter Bike Patrol fräckare?) som snällt berättade för Hampus att han faktiskt brytit nyckelbenet. Hampus var nämligen påväg att plocka upp cykeln igen och fortsätta cykla efter fallet. Några timmar senare hämtade jag honom på sjukhuset och nu har han armen i en mitella i sisådär 2-4 veckor till.

Igår råkade jag höra en mamma prata med sina barn i hissen. Det lät såhär;

- Barn, visst gick ni på toa innan vi gick till poolen?

- Nääääää, vi gjorde det i poolen!!!

- Ehhh, ni menar väl i badrummen som finns vid poolerna? (ansiktet är nu brandbilsrött)

- NÄÄÄÄ MAMMA, I POOLEN!

Jag kunde inte låta bli att skratta till men jag förstår verkligen hur pinsamt det var för mamman. Så där stod jag i arbetskläder och skrattade åt att barnen kissade i poolen. Det gjorde min dag lite bättre. Givetvis badade jag inte i poolen den dagen.

Vår bil Britt-Marie dog här om dagen. Motorn skar eller vad det nu var. Trist och tråkigt men det är inte så mycket kvar av säsongen så vi överlever.

Idag sticker jag på en tältningtur med några kanadensare till en sjö som heter Lake of hanging glaciers. I stort sett är det en sjö med en gigantisk glaciär på sidan om. Det kommer nog bli riktigt kul. Den här gången lovar jag lite bilder.

Det var nog allt jag hade för dagen, tack och hej!


Kommentarer
Postat av: Broder

Allt låter fett! :D Tror för det första att du nu blivit en golfsnobb, men det var väl bara att vänta sig när du ledsnat på det dekadenta livet som jibber. Här i Boden har både LK och PDoL passerat utan inverkan på mitt liv, vilket känns sanslöst skönt för både mig och min plånbok. Ska dock bege mig till kebnekaise i veckan, det ***** vädret ser dock ut att vilja oss regn, så vi får se hur den resan blir... Och direkt efter det drar jag till Lund! Thou shalt visit :D



Ha det gött broder!

2010-08-08 @ 09:34:32
Postat av: Pars mamma

HEJ PELLE!



SUPERHÄRLIGT att höra av dig!!! Ens vilda fantasier börjar röra sig i helt andra banor än golf och cykeläventyr när du aldrig skriver!!! Känns betryggande att du nu är ute och tältar bland alla grizzlybjörnar!?



Hur ser planerna ut från det du slutar jobbet tills det du trampar moder jord igen???



Här är det 24 grader varmt. Igår gjorde jag mer trädgårdsarbete än jag sammantaget gjort resten av sommaren. Gräset, blommorna och jorden tackar mig. Idag måste jag börja dagen med att ta reda på någon sorts kadaver som ligger i delar på och nedanför bron. Gissar att det är Snuffe och Iona som vill visa för mig att samarbete fungerar!



På tisdag åker Jenny till England, Ante skall som sagt upp på Kebnekaise (där ett par stycken dog av nedrasande stenar i sommar) och du är där du är och gör det du gör. Mammanerverna får vad de tål?! Nej, skulle kunna vara värre, i veckan störtade en svensk nedför K2. Varför klaga? I jämförelse med det är ni ju bara trista svenssons på promenadutflykter!? Visst är jag bra på att gödsla med onödiga tecken???



På torsdag skall jag masa mig iväg till skolan på studiedagar. Egentligen har jag lov att ta ut några dagar i kompledigt. Men varför skjuta upp obehaget? Kanske jag missar något viktigt och/eller intressant? Alltså skall jag vara på plats från dag ett. Men jag smyger nog igång med några korta dagar till att börja med.



Lulekalaset verkar ändå inte ha varit nå kul. Så varken du eller Ante missar något. Jenny kommer bara hem därifrån och berättar om en massa fulla artonåringar som vill prata om hennes mamma och hennes öden, bedrifter och äventyr bakom katedern!?



Det om detta!



Ha det så bra! Krama björnarna från mig!



Mamma

2010-08-08 @ 10:32:26
Postat av: Fredrik S.

Hej! Kanske en liten udda kommentar, Men hur kommer det sig att du hamnade i Kanada ? Lätt att få jobb ? Jag är utslitet trött på Sverige och är i behov av ett nytt jobb. ( Jag snubblade över din/er blogg när jag googlade på arbete i Kanada.)



Mvh Fredrik S. 21 år, post-traumatiskt trött på slasken som väntar om några månader.



Ps. Om du finner ett passande svar på mina frågor så kan du få skicka dem till min mail. [email protected] .

2010-08-16 @ 16:43:18
Postat av: Anonym

Hej pelle!



Ha det så jättebra! Här är soligt och vackert höstväder. Jag och Ante har varit upp på Degerberget på prommis/utflykt med Iona. Nu är jag på skoldatateket och får en ny dator!!! Den är liten och ovan. Men jag verkar få den att fungera i alla fall. Hoppas att jag kan fixa internetuppkopplingen hemma också! Idag åker Ante till Lund och i morgon kommer Jenny hem från London. Längar efter dig! Nu har jag skämt bort/tjatat på Ante några dagar... Detta får vara allt för nu.



Kram Mamma

2010-08-18 @ 13:35:23
Postat av: Annelie & Chippen

Nu börjar det närma sig slutet på ert äventyr i Kanada...hoppas det blir något eller några inlägg till i bloggen innan ni lämnar det "stora landet i väst!!"

Hampus Mamma

2010-08-20 @ 09:40:36
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0