På en flygplats


Tjena tjinixen. Tänkte avfyra en liten snabb uppdatering från flygplatsen i Calgary. Vi överlevde bussfärden hit och nu sitter vi här i typ 12 timmar till innan vi flyger till New York via Phoenix vilket totalt kommer kosta oss 12 timmar till. Så för att reda ut den relativt simpla matematiken 12+12 så är vi ett dygn ifrån att virra omkring i New York.

Annars hade jag inte speciellt mycket att komma med. Jag saknar Panorama men jag längtar även hem oerhört mycket.

Frid vare med er

P.s Mamma, för det första är du en ängel som överhuvudtaget kommer ihåg det där med försäkringen. Vi kommer att vara i USA från och med den 11/9 till och med den 14/9. Hem kommer jag den 15e till Kallax med vilket flyg som har platser ledigt (många plan har det mitt i veckan så det kommer bli billigare än att boka i förväg) så jag vet inte tiden ännu. Jag kommer absolut att höra av mig igen innan dess så att alla inblandade vet om när och vars jag anländer. D.s

Kommentarer
Postat av: Pelles mamma

2010-09-11 @ 13:52:48
URL: http://vovvetankar.blogg.se/
Postat av: Pelles mamma igen!

Hej Pelle!



Kul/härligt/konstigt/sorgligt och allt på en gång måste det kännas att åka hem. För oss känns det förstås bara roligt och förväntansfullt att du kommer hem. Vi laddar!



Jag fixade din försäkring igår. Det blev så att du fick en helt ny försäkring från idag och tills du kommer hem. Det är så klart samma bolag och så. De har väl allt i sina datorer. Så om du bara uppger det gamla försäkringsnumret så skall de väl se det. Men vi hoppas förstås att du inte tappar bort minsta lilla gamla svettiga t-shirt.



Kika i Ionas blogg ser du hur fint det är här idag!



Tusen kramar! Akta er för alla NY-bor som rycker väskor eller vad de nu gör.



Mamma

2010-09-11 @ 13:57:57
Postat av: Anonym

Hej Pelle!



Hoppas att ni har det bra i NY. Jag kikar nu in på den här sidan "hela tiden" och tänker att rätt vad det är har du slängt in någon rad när det blir en minut över.



Mammor, i alla fall jag, är alltid lite orolig när "flocken" eller delar av den är ute på resande fot...



Här är allt fint. Solen har just kommt fram bakom molnen, det är dagg i gräset och vackert. Alla odjur är på plats hemma. Jenny sover. Jag håller på att baka småfranska. Skoldag idag. Men än så länge tycker jag att det är jättekul. Det beror inte bara på att det är början av terminen. Jag har fått jättetrevliga klasser.



Ha det så bra. Hoppas att ni har det kul och att pengarna räcker ända in i mål och ni slipper stå i gathörnen och tigga.



Tusen kramar!



Mamma

2010-09-13 @ 06:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0