I en lobby


Sorligt men sant. Varje resa har sitt slut. Det är dags att för den här bloggen att sjunga på sin sista vers. Allt sånt där stämmer ju utmärkt i ett sånt här tillfälle men det känns, trots alla klichéer svårt att förstå att resan nu är påväg att ta slut.

Vi har ju surfat i midjedjupt puder (nåja, inte så värst ofta), cyklat omkring i såväl storstäder såsom grusiga downhillspår, traskat omkring i både lövskog samt förortdjungel och vi har bannemig gjort alltihop med ett gäng människor som vi önskat kunnat följa med oss genom resten av livet. Allt från att ha tagit en galen chilenare upp till offpisten i Panorama till att sticka på en galen resa till Whistler med engelsmän, nya zeeländare och ännu fler chilenare. Det finns så många glada historier att berätta men nu på slutet av resan kommer det onekligen att bli de sorgliga farvälen som kommer ta upp större delen av åtminstone mina tankar.

Som sig brukar finns det inget jag kan skriva här för att fullständigt beskriva hur underbar den här resan har varit. Allt jag kan göra är att förmedla bilder (som aldrig i mitt liv kan beskriva tusen ord, det plitar jag ner utan tvekan och känner mig inte alls nöjd för det) och text som är slappt författad av en svettig tjugoårig svensk i en schaskig hotell lobby någonstans i förorterna till New York. Det känns lite som att jag kommer att få berätta allting minst tusen gånger till vad jag än skriver här.

Jag bestämmer mig lite snabbt för att inte försöka beskriva resan ens i stora drag här. Det bästa som finns att göra är väl att läsa igenom alla inläggen jag skrivit hittills (vilket kan tyckas vara skrämmande litet baserat på superlativen jag kräkts ut hittills i detta inlägg) och sammanfatta själv. Lycka till med det. Medans du gör det ska jag plita ner några favoritcitat som jag fiskat upp här och var sedan senast. Citat gör mig alltid lycklig, de påminner mig om känslor, intryck och tankar som jag aldrig kunnat återuppleva om jag inte haft en liten bit av den stunden nerskrivet.

"Nästan så att man skulle ha haft en sån där kamera som tar tusen bilder i sekunden"

"Kolla vad den killen har på sig!!"

"Nämen grabben, inte ska du väl sitta på den pålen?"

"I had no idea you were a geek"

"Are you all brothers?"

"Hur fan låser man den här dörren?!"

"Fråga om du får slicka på hennes ben!"

"Nei, jag er Norsk!"

"Hammarkuken, he he he"

"My photo album is sooo shit"

"Bäng, bäng, bäng, taxi, bäng"

"Jag vet vem som inte gillar det här... Pano pride"

"Comin at ya live here from Empire State Building, EVERYBODY IS GETTIN MAGGOT!!!"

"GÄLLIVARE!! TJENA!!"

"Helvete Lars-Olov, HELVETE!!"

"Come get us by the big Radium sign, our car broke down"

"Ja ingen asiat har ju kapat huvudet av oss än i alla fall"

"Visibility is low, do you want to come back some other day?"

"Hoppas att hästarna inte står ute hela kvällen, det är inte bra för dem"

"Chrysler tower, vad fan gör vi här?!"

"Kolla grabbar, jag SA JU att det var här!"

"Jag känner bara för att springa och skrika 'SMUURFAAAAR!!!!'"

"Smurfar och smällare med extra kraft"

"Are you over 15?"

"Den hakan går inte av för hakor... HÖ HÖ HÖ"

Slut för denna gång, jag lär höra av mig imorgon på flygplatsen då vi har rätt mycket tid att döda där.

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Pelle!



Härligt att du skriver! Dina citat var dock mindre givande för mig, mer givande för dem som var med gissar jag och minns PRECIS. Fortsätt skriv så jag vet var du är (kontrollbehovet är enormt och i stadigt stigande?), nu skall jag gå och ha religion med bygg. Måste erkänna att jag var full av fördomar, osså möts jag av en klass med roliga, intelligenta och "helt vanliga" ambitiösa killar och tjejer. Så jag är lite förtjust! Tusen kramar! Var rädd om er! Håll hårt i grejerna!



Mamma

2010-09-14 @ 08:16:19
Postat av: Annelie/Hamper´s Mamma

Man blir nästan lite tårögd när man läser ditt inlägg....förstår att det känns "sad" nu när äventyret kommit till sitt slut,,o alla goa`vänner ni lärt känna....men som jag brukar säga till Hampus.."man mister inga vänner man får bara nya"..och vi hoppas verkligen att vi får se dig och Kim på besök hos oss i Skåne(ha lite bomull i öronen så överlever ni nog ;) )...Här är öppna famnen för er och gäststugan redo!!



Var nu rädda om er även på slut tampen av DETTA äventyr...."Ni lär nog få vara med om många till"

/Hampus Mamma

2010-09-14 @ 13:58:10
Postat av: ANDREEEEAAAAAAAAS

[glädje]YOOOOOOOHOOOOOOOOOO! BRORZAN ÄR PÅ VÄG HEEEEEEEEM![/glädje]



Ska bli gött att träffa dig igen, när det nu blir! Trevlig resa! :)

2010-09-14 @ 19:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0