Någon gång måste vara den första


Idag lagade jag mat så att jag har matlåda till imorgon, första gången i mitt liv som det händer faktiskt. Kan hända att jag långsamt blir äldre och mognare. Eller så råkade jag koka för mycket pasta.

Jag stekte min första stek här om dagen, den smakade ungefär som papp med peppar men likförbannat var det en stek. Som tur var går alla smaker i världen att dränka med min superdressing "Bacon & Vitlök" som jag fyndat för en tia på mataffären.

Utöver mina kulinariska äventyr har jag hunnit med att avfyra en sjujävla rolig helg med lite firande av födelsedagar och lite cyklande i parken nere i Invermere. Än så länge är jag hel och relativt ren.

Mina läskburkar på nattduksbordet har ökat till 13. Det börjar bli en börda så José (chilenare) välte ner tre stycken igår när han skulle peta på mig med en hockeyklubba.

Sådär, det var allt totalt ointressant jag kunde komma på att skriva idag.

Vi har ombokat vårt flyg till New York så jag flyger ifrån USA den 19e september. Eftersom vi slutar knega den 7e september tänkte vi hinna med att resa runt lite, om ekonomin tillåter, och kanske hälsa på Will i New York samt spana in själva staden.

Justja, jag började bli lite fundersam över vad folk förväntar sig att jag tar med mig hem från Kanada, rent souvenirmässigt alltså. Det känns ju inte riktigt som att jag är på semester längre men om det är något speciellt som verkar typiskt kanadensiskt som jag förväntas ta med mig hem så lämna en kommentar (mamma) om det är något som önskas!

För att fördriva tiden har vi skapat egna traditioner baserat på vilken veckodag det är. Eftersom det var måndag igår så var det dags för Burger Slasher Monday. Det innebär i princip att ungefär 6-7 grabbar lagar sig burgare, slår på en tvkanal som sänder skräckfilmer varje måndag och slår vad om olika saker som har med filmen att göra. Till exempel kan man slå vad om hur länge det tar innan någon dör i filmen, vilken film som ska sändas, totalt antal döda i filmen och såklart på vilket sätt nästa dödsfall sker. Det är hiskeligt underhållande och igår kammade jag hem storvinsten (nåja...) på hela 6$.

Idag är det Nap Tuesday vilket innebär att vi får en vilodag från all galenskap. Som tur var tänker jag verkligen inte vila idag utan jag och Pablo ska ner till Invermere och cykla omkring i parken. Kuligt värre.

Over n' out,

Percival


Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Amen alltså va!? Ä re verkligen Pelleponken som skriver idag? Matlåda? Stek Presentinköp? Ja tror du ha ramla åtminstone lite å slagi huve i den där parken. Så de så!



Nå i vart fall. Matten mycket GLAD och BELÅTEN med att höra att du såsmåningom kommer HEM och att hon då med tindrande ögon kan få sitta och se medan du packar upp alla dina grejer och ALLA DINA PRESENTER!!! Fast jag sur och purken förstås! Visst är väl JAG också med bland dem som skall få en present???



Matten önskar sig en stor och färggrann t-shirt med tryck från där ni har varit. Eller också önskar hon sig någon sorts plåtburk eller annan burk med Canadensisk ridande polis på. Eller vad som helst med ridande polis på? Och någon typisk vardaglig produkt från Canada t ex vanlig vardagstvål, diskborste eller liknande (inte från Taiwan!!!), nått som finns på den vanliga affären men som inte finns här. Osså önskar hon sig få låna ditt minneskort från kameran och sitta och gå igenom det med dig och välja ut någon fin bild med "Pelle på bergstopp i Canada" som hon kan göra en förstoring av.



Jag önskar: Stor lax från Canada. Stor älg från Canada. Stor björn från Canada. Samtliga får gärna vara i sent skede av nedbrytningsprocessen, det kan också göra att du får gott om utrymme både på flyget och på alla flygplatser du passerar!



Sen vill matten veta exakta datumen du är i USA så att hon kan säga det till försäkringsbolaget. Men klart förstås givet har hon redan skrivit upp det du sade nu, nedräkningen har börjat...



Vad mer? Vi tycker att du är BÄST (inte bara för det där med presenterna, men mycket...)!!!



Idag är det lite gråmulet och regnigt här, igår var det strålande sol och jättevarmt hela dagen.



Matten har överraskat sig själv, och mig, med följande åtgärder:



Hon har köpt en röjsåg!!! Väl hemkommen upptäckte hon dock att man dessutom bör äga en HJÄLM, ett VISIR och SKYDDSGLASÖGON så den inledande körturen blev minimalt kort, men matten vågade i alla fall starta maskinen. Nu har hon dessvärre läst i instruktionsboken att den kan BÖRJA BRINNA medan man kör den. Så lite ångrar hon den där affären. Men gården behöver VERKLIGEN en röjsåg. Matten blev i alla fall bästis med alla på "Sixten Nilsson" och hon kommer att ränna där i tid och otid med den där grejen när något behöver ändras/göras på den. Att hon själv skall sköta servicen är förstås en orimlig tanke.



Hon har putsat fönster! Det är hatobjektet framför alla andra vad gäller städning. Men häromdagen var både Ante och Jenny här och var sällskapliga och då blev det lite fönsterputsning gjort i förbigående och av bara farten.



Denna lista skulle också innehållit ett antal andra extraordinära händelser. Antingen har dock matten inte gjort dem ännu, eller också har hon glömt att hon har gjort dem...



JAG, din egen Ajis Pajis, lever livets glada dagar och har matten i en herrans tukt och förmaning. Jag får göra roliga saker VARJE DAG.



Detta får vara allt för nu. Matten skall röja i garderoben för att få plats med den där t-shirten, även också i kökshyllorna och bokhyllorna...



Tusen kramar till dig Pelle!



Ajåna Pajåna

bästa hundtjejen oslagbart!

2010-07-07 @ 07:02:10
Postat av: Broder

WOAH! Så det är i slutet av september som det blir fest i Lund? Härligt att veta! Som din bror tänker jag helt klart kräva min tribut i kanadapresenter, tro inte du kommer undan den! Jag är dock skamlöst kravlös vad gäller VAD den faktiska presenten är, så har du några kanadensiska bladlöss så plocka gärna med dem till mig.



Fortsätt dina matäventyr och ha det gött!

2010-07-07 @ 16:11:33
Postat av: Ajåna Pajåna

Hej!



Här kommer en PINFÄRSK hälsning till DIG från DIN EGEN Ajåna Pajåna (och från Snuffe med skall motvilligt medges). Ord och Bild och så...



http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=10191225



Tusen kramar!



Ajåna Pajåna

2010-07-10 @ 19:18:04
URL: http://vovvetankar.blogg.se/?tmp=10191225

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0