Inte ett moln på min himmel


Idag är en härligt obrydd dag för en ledig arbetare som mig. Idag är det nämligen Kanadas nationaldag och jag har inte ett skvatt planerat för dagen. Lösa planer om att ta bilen till en sjö och hoppa från klippor flöt omkring igårkväll men om jag ska vara ärlig vet jag inte vad det blir av det hela. Jag tänkte ta tag i lite städning här hemma eftersom det är inspektion idag men efter det vet jag inte riktigt vad det blir av mig.

Tvätt har jag också, justja. Den får kanske vänta.

Likt min välplanerade dag var detta inte ett av mina mer välplanerade inlägg. Nåväl, det är väl bättre än ingenting antar jag.

Måste väl påpeka att det är precis så här jag vill ha mina lediga dagar. Jag vill ju inte att ni blir oroliga över att jag är uttråkad här borta, tvärt om faktiskt! "Life is like a box of chocolates" som en halvt retarderad Tom Hanks hade uttryckt det. "You never know what you're gonna get".

Till morgondagens fest (tema: Secondhandbutik och tekanna) har jag införskaffat mig en pyjamas modell kvinnlig, en gruvarbetarhjälm och en nallebjörn som spelar "When you wish upon a star" när man slår honom i magen. Totalt betalade jag 9 dollar för kalaset och då fick jag ett par fotbollsskor med också, hurra för secondhandbutiker!

Nu till lite osammanhängande och eventuellt stötande fakta om min vistelse i Kanada hittills;

  • Jag har, sedan ankomst till Kanada, införskaffat inte mindre än fyra kepsar.
  • Trots min fläckfria hygien hittade jag en halväten snickers inklämd mellan vägg och säng förra veckan. Jag låter det vara osagt om jag åt den eller inte.
  • Efter min senaste tvätt (låt säga... i januari någon gång) räknade jag till totalt 23 tshirts i min garderob. Världsrekord?
  • Vår japanska kampfisk, Hurricane, har överlevt lite mer än två veckor trots att vi en gång försökte ge honom öl. Enligt utsagor åt han frenetiskt efteråt.
  • Enligt stora delar av befolkningen i personalbostäderna är jag själlös eftersom jag är rödhårig.
  • Hampus anses å andra sidan vara den tredje stiligaste mannen i världen. Hampus rapporteras inte ha mött ettan och tvåan då de gömt sig bakom en skärm på top 100 mötet.
  • Min kamera har tagit ungefär 2500 bilder i Kanada. Ungefär 150 av dessa bilder finns på min blogg och 190 på min facebooksida.
  • Trots eviga löften om vykortsskickande har jag inte skickat ett endaste vykort från Kanada. Besviken? Lämna namn och adress i en kommentar om du vill testa lyckan och se om jag skickar något. Oddsen är inte på din sida.
  • Jag har inte vägt mig sedan jag kom till Kanada.
  • Igår morse såg någon från personalbostäderna en grizzlybjörn på vår parkering. Som tur var är vi beväpnade med s.k. björnvisslor som ska skrämma bort en 800 kg stor björnhona på fläcken. Tydligen hatar björnar inte bara rytmisk vissling utan även senap, glasögon med för mycket styrka och att få hudkräm i ögonen. Lägg märke till min särskilt sarkastiska ton. Seriöst, EN VISSLA?! Jag hade hellre haft ett avsågat hagelgevär. Fy fan för björn.
  • Jag har köpt otaliga matprodukter som utger sig för att vara svenska. Till exempel; Svensk fisk (godis), Svenska bär (godis), Svenska köttbullar och så vidare. Hittills har jag lämnats besviken men nästa löning ska jag inhandla Annas pepparkakor och mjölk. Ve och fasa om det inte smakar som hemma.
  • Hampus har färgat sitt hår. I rätt ljus ser det baskemig lite rött ut. Alla vill vara som mig.
  • För tillfället har jag inte mindre än 8 burkar läsk på mitt nattduksbord. På golvet ligger tre tomma 12pack läsk, sorgligt.
  • Jag har fått mitt livs första riktiga check! (Svenska checkar räknas inte, hur kul är det liksom?) 200 $ från Kanadensiska skattemyndigheterna.
Slut på kalaset. Hejhopp.


Kommentarer
Postat av: Pelles mamma som gärna vill fortsätta att vara Pelles mamma

HOPPA INTE FRÅN KLIPPOR!!!



HUR KUL ÄR DET ATT VARA FÖRLAMAD???



Särskilt för VÄRLDENS 3:e snyggaste grabb???



Du är bäst!



Älskar att du skriver igen! Det är JÄTTEKUL att läsa!



Solen skiner här inne så jag knappt ser skärmen (dåligt Boden-Alive-väder ur mammasynpunkt...).



Tusen kramar!



Mamma

2010-07-02 @ 06:17:27
Postat av: Antre-As

Wugga wugga! Trevliga fakta som vi gärna ser mer av! Fixa gärna bilder på fisken, har gode höga förväntningar på er öldrickande och dessutom japanska kampfisk.



Fred och kärlek bror!

2010-07-05 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0