Rätt upp i kräftgången


Nä, så illa kanske det inte är, haha.

Dagens mest välplanerade olycksfall:

Jag och Hampus står och jonglerar lite med en flaska såpa i förrådsrummet. Vi låtsas vara en bartender, en bolltrollare eller en jonglör i ett par minuter. Det går väl lite sisådär. En flaska såpa är inte så lättkontrollerad som man lätt kan tro vid en första anblick.

När vi som bäst står där och försöker dämpa den på foten, lägga den bakom nacken eller snurra den några varv runt fingret brister det för Hampus. Han tappar all kontroll över sin kropp och tappar flaskan i marken. Tiden går som i slow motion i några hundradels sekunder. En överraskad min tar över mitt annars så glada ansikte. Jag tänker "Fan, han tappade den". Jag tar ett steg åt sidan. Flaskan krashar i marken och locket öppnar sig. Min kropp är satt i rörelse, okapabel att hindras. Såpadroppar små som M&Ms hänger i luften, väntar på att träffa sitt mål. Plötsligt känner jag något slafsa till i ögonvrån. Såpan känns först kall, sedan börjar det bränna. Som det bränner. I vansinne sparkar jag in ansiktet på Hampus. Jag sliter åt mig första bästa handduk och börjar riva och slita. Hampus viker sig dubbel av skratt innan han inser allvaret. Vi beger oss tillbaks till rummet som vi ska städa där jag får skölja ur ögat ett par gånger och sedan linda ett kuddfodral över vänsterögat som en äkta pirat.

Hampus erbjuder sig skamset att fortsätta städa medans jag får sitta och äta tårta. Som den sanna städaren jag är viker jag dock aldrig ner mig. Jag städar helt utan djupseende i drygt 15 minuter innan jag inser att det finns en anledning att pirater var orena och oborstade, de kunde inte städa utan djupseende såklart!

Nåväl, efter en ögondusch på kontoret följt av en halvtaskig bortförklaring om hur en såpadroppe letade sig in i ögat när jag faktiskt arbetat mår jag lite bättre. Nu ligger jag och tröstäter kakor hemma i Strutsfarmen.


Detta var allt min arma kropp mäktade med idag. Det är de djupa suckarnas dag idag. Sjuk och arbetsskadad.

Gonatt Sverige. Hoppas att någon där ute kan gotta sig i mina misslyckanden. De börjar lägga sig på hög, haha.


Kommentarer
Postat av: Ajis Pajis

Ajis Pajis är nu ARG!!!



Morr grr voff!!! Någon har skadat min egen Pelleponke! Jag skall bara sätta på mig min stålhunden dräkt så kommer jag och räddar dig och straffar den skyldige!



Syns, dumt skrivet, KÄNNS strax!



Huka dig Hamper! (I Ajis Pajis värld finns inga "olyckor" bara oskyldiga och skyldiga, självförvållad olycka finns ej heller, bara bovar och banditer och andra dummingar.)



Ajåna Pajåna will be there!

om en minut...

2010-01-30 @ 07:06:57
Postat av: Ajåna Pajåna over there

Hej Hopp alla kompisar!



Jaha, nu är man här med Pelleponken, iförd stålhundendräkt och allt. Hemma är ingen idé att vara, det är bara skräp med matten och Jenny. De säger att de är "sjuka" och ligger framför tv-n uppe på vindan (dit jag inte kan komma mig) och häller i sig coca-cola och godis och ostkrokar och ser tonårsfilmer om kärlek och söta pojkar. Dumt i kvadrat!



Så jag schappade över till mina ponkar. Och nu vill jag berätta hur det är här. Måste liksom göra Pelles rapporter lite fylligare och fylla i de värsta tomrummen.



För det första: Ja! Pelle, Kim och Hamper SLÅSS om ratten inför varje åktur. Starkast, smartast, snabbast vinner varje gång. Så man kan säga att Britt-Marie bidrar till att hålla killarna i form både fysiskt och intellektuellt.



FÖr det andra: Ja! De dejtar flickvänner också! Tyvärr har ALLA TRE blivit kära i samma tjej. Hon heter Sally eller Cherry eller något annat lika fräckt och åker snowboard som en gud. Som det är just nu turas Sally/Cherry om att gå ut med killarna var tredje kväll för att utröna vem av dem som mest motsvarar hennes förväntningar. Eftersom Pelle, KIm och Hamper är så flegmatiska som de är, har de utan inre stridigheter funnit sig i detta arrangemang, t o m med visst välbehag. Eftersom de då kan säga att de har en flickvän som de dejtar, men de behöver(!) inte träffa henne oftare än var tredje kväll, utan de kan fortsätta gå hemma i långkallingarna, käka pizza direkt ur kartongen och spela biljard med byborna två kvällar av tre...



Vad gäller om killarna har varsitt rum eller delar är jag fortfarande lite förvirrad. Av vissa städtekniska skäl fick jag hålla till i köket och blev bortmotad från de andra utrymmena. Detta med hänsyn till att jag skulle kunna dra in hår, dregla eller repa de spegelblanka golven. F-n trot!



Sedan infann sig jetlag eller om det var att stålhundskrafterna tog slut? I alla fall vaknade jag hemma på mitt vanliga rosa skinn med Snuffe spinnandes bredvid.



Jag skall göra om trippen så snart jag hittar förrådet av sådana där jordnötter som Stållångben brukar käka!



Puss!



Ajåna Pajåna

som nu förmedlat allt hon fick veta under trippen...

2010-01-30 @ 20:24:54
Postat av: Åkerlund

2010-01-30 @ 22:49:41
Postat av: Anonym

Hoppas ögat är bättre nu. Här har vi haft en hård vecka. Först var det snöstorm. Jag var ute på praktikbesök och studiebesök den dagen. Inplogad en gång och då satt det en kommungubbe i en traktor bakom och tittade på när jag kämpade mig ut ur snödrivan. Sen satt jag fast två gånger på Gammelängsskolans parkering både på in- och utvägen, så eleverna fick skjuta på för alla krafter för att jag skulle komma lossa. Borde ha lyssnat på magkäslan som sa att ta med spaden i bilen. När snöstormen bedarrade blev det kallt igen -26 C. I det kalla vädret blev Kioskpiraten rånad i torsdagskväll. Som tur var jobbade INTE Kalles storasyster den kvällen. Ändå har det varit jobbigt för henne med massor av extra jobb och arbetskompisar som mår dåligt. Polisen har tagit två 21-åringar som är anhållna för rånet. Ryktet säger att det är Emanuel Hansen och Emil Eriksson. Slutligen har vi firat Kalles farmors 85-årsdag i dag. Kalle, den klanten är i Sydney och säljer "skrotbilen". Han har glömt mobilen i "tältlägret" så nån födelsedagshälsning till farmor blev det inte. Ha det gott.

// Anita

2010-01-30 @ 23:03:08
Postat av: wendela

hej Pelleplutt fick du åka til doktorn när du fick såpa i ögat? Jag har inte åkt slalom i år någonting för att det är för kallt.

2010-01-31 @ 10:22:59
Postat av: dragonmaster_slayer_2000

Okej, när jag bad om misär och missnöje menade jag inte att du skulle "göra en udén" och bli blind på ena ögat! Tar tillbaka det.

2010-02-02 @ 13:00:38
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Hoppas att du är bättre i ögat nu! Det är inte lätt att vara människa!



Jag har just kommit hem från skolan. Jag kommer nog att bli insnöad igen och vara tvungen att ta apostlahästarna till skolan i morgon. Det är ca 10 cm lätt snö (vore fin att åka i!) på vägen, men det fortsätter att snöa hela tiden. "Traktor-Thomas" kommer hit i morgon kväll, han säger att det skall ha slutat snöa tills dess. Han är min gud. Så jag tror allt han säger.



Eftersom det nu är den 2:a februari har jag dragit ur kontakten till utejulgranen. Vårkänslorna vill gärna välla fram, men tyvärr har vi ingen vår i sikte. Men det har blivit mycket ljusare och det är en lisa för själen!



Ha det så jättebra och många hälsningar till er alla. Är Hampus föräldrar där nu (och håller ordning på er)?



Kram!



Mamma

2010-02-02 @ 15:25:23
Postat av: BrORRZAAANN

MAMMA! Du är ju störd! Eller hunden... eller något...



Pelle - Vilken underbar, idéhistorisk slutsats om piraterna! Ska snacka med lärarna här så kanske du kan få en hedersexamen (läs nu inte heder-sex-amen bara för att du snart fyller 18) i idéhistoria A när du kommer tillbaks!



Tycker för övrigt det verkar vara rätt mycket kakätande där, och åt det ger jag tummen upp! Stolt tradition där. Har de ballerinakex? Om inte borde jag posta ett gäng åt dig så ni kan ha en riktig kakfrenzy nån dag.



Peace out bror, saknar dig!

2010-02-02 @ 20:23:50
Postat av: Annelie Hampus Mamma

Hej pelles Mamma!!

Nej inte ännu,den 20 feb åker vi(läääängtar)...har förstått att pojkarna saknar svenskt lösgodis,så jag tänkte ta med varsin "gottepåse",vill nu veta vilket favoritgodis de har!! Kan du hjälpa mig med det?

Annelie

2010-02-03 @ 12:26:51
Postat av: Pelles mamma

Hej Hampus mamma! (kul hur vi definierar oss själva!)



Jag hoppas att Pelle själv kommer att göra djupgående intervjuer och sedan blogga utförligt om vilket godis trillingarna föredrar.



Om jag skulle köpa på måfå skulle jag nog köpa bilar, (här kom en lång tankepaus), vingum och Fruxo. Typ. Kanske också en påse Polly. Så vitt jag vet TYCKER PELLE OM godis, sorten tror jag spelar mindre roll. Allt som inte finns på andra sidan. Typ.



Det ska bli JÄTTEKUL att höra DIN rapport när ni varit där. Hur det ser ut. Hur de bor. Allt som de aldrig berättar själva om.



Ha det toppenbra när det blir dags att resa, och fram tills dess förstås.



Hälsn,



Marie eller som jag föredrar att kalla mig här (inte så lite stolt över det!): Pelles mamma

2010-02-03 @ 14:35:37
Postat av: jenny

hej! jag skulle säkert hitta den information jag söker om jag lusläser eran blogg men ist frågar jag er om eran resa. jag och en kompis planerar kanada till vintern och undrar hur allt har fungerat med jobb, boende och allt vad det heter? vad har ni för jobb? hur bor ni? berätta gärna lite kort :) om ni får tid över

2010-07-22 @ 16:51:23
URL: http://hultman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0