Pic or it didn't happen

 
















Lite blandad kompott idag i bilduppdateringen. Insåg att jag hade någon åkdag på kameran som jag bara slängt upp på facebook så nu blev det lite extrabilder. Jag funderar lite över om jag ska skriva något om bilderna eller om jag ska låra dem tala för sig själv. Det jag kan säga är väl att bilden på bilen inte är den bästa men för tillfället är det den enda bilden jag har på den och det är för mörkt ute nu för att fota.

Det var allt. Kanske lite videoredigerande sen om jag hittar orken. Nu ska jag steka lite bacon till grabbarna.

Tjohej


Kommentarer
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Jag är uppe tidigt som vanligt, fast det är söndag, har man djur så har man, jag ska strax gå och släppa ut hästen, bara dricka lite te först. Jag tror alltid att om jag skriver direkt på morgonen så hinner du läsa det innan du går och lägger dig.



Jättekul att se de här bilderna! Det är första gången du ha med en bild där man kan se ditt ansikte! Också ser man att det är "samma gamla vanliga Pelle" och att du ser jätteglad ut och har det bra! Skönt för mamma hjärtat!



Du/ni har visst missuppfattat situationen lite? Vi vill inte alls bara se bilder från backen. Vi vill GÄRNA se alla andra bilder också! Vi har ju absolut ingen uppfattning om någonting där. Så allt är roligt och spännande.



Igår var jag och hälsade på min kompis Lena som jag inte har träffat på tio år. Det var jättemärkligt. Vi hann inte ens säga "hej" utan vi började pladdra i munnen på varandra, och det kändes som att det var igår vi hade träffats. Hon såg exakt likadan ut också.



Mmm . Bacon. Det är mitt tidigaste minne från när Kyösti och mormor kom till oss från Canada på somrarna. Vad de gjorde till frukost. Bacon i drivor. Det ni kallar för sirapsmackor till. Gott, men nyttigt?



Ha det jättejättebra!



Mamma

2010-01-24 @ 06:02:14
Postat av: Göran

Hej på er,

äntligen lite bilder,

Britt-Marie verkar urtjusig...mer bilder

Hampus mår bra, syns på fotot, träffat "goa" kompisar, kul.

Rosemary är en härlig låt....

Hälsningar

från Råby, idag minus 3,

men solen lyser.

2010-01-24 @ 13:23:27
Postat av: Anonym

2010-01-25 @ 01:33:46
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Jag har skickat ett brev till din hotmailadress. Jag hoppas att jag hade rätt adress. Tusen kramar! Du är bäst!



Mamma

2010-01-25 @ 06:45:40
Postat av: Ajåna Pajåna

Hej Pelle och ni andra!



Pelle och Antes och Jennys farfar dog i söndags. Det tar ont att missta en älskad farfar. Särskilt när man är långt borta och inte kan vara med i allt som händer annat än i tankarna. Men du är med där Pelle. Ville bara säga det, igen.



Det är som med Nalle Puh och Nasse:



Nasse gick fram till Puh.

- Puh, viskade han.

- Ja, Nasse?

- Ingenting, sa Nasse och tog Puhs tass. Jag ville bara veta var jag har dig.



AA Milne, Nalle Puhs hörna (1928)



Så där är det med mitt/vårt skrivande...



Ajåna Pajåna

som vet allt om allt och som är världens bästa för den som är ledsen

2010-01-26 @ 12:13:11
Postat av: Åkerlund

Efter att ha läst vad som hänt har jag tänkt mycket på dig, Per. Ord är så futtiga en sån här gång. Precis som din mamma skriver kan man vara med i tanken fast man fysiskt inte är där. Använd Kim och Hampus till att ventilera allt som far genom huvudet just nu. Att få prata om personen och det som hänt brukar kännas bra, åtminstone har det varit så för mig. Sköt om dig.

// Anita

2010-01-26 @ 22:21:30
Postat av: Jenny

Hejhej! Hoppas att ni har det bra i kanada! Hur blev det, skulle ni och kolla på OS, eller låg det för långt bort?



Det händer inte mycket här, förutom att jag har varit sjuk i två dagar nu(bara ont i halsen/huvudet/feber), men trots detta lät våran ganska så överbeskyddande mor(mamma, det är faktiskt sant, men inte dåligt heller;)) mig fara och träna(!), det trodde man inte va! Vi har också hips vips gått från att ha 1 träning i veckan till 3 st, luleå kommun kanske äntligen har slutat prioritera basketen över cheerleadingen..? 28 februari är det DM så du får hålla tummarna att vi går vidare till SM, eller iallafall att vi inte gör några större tabbar.



Jag har även börjat blogga igen (justbyjenny.blogg.se), så det är ju bara att titta in där om du vill!



Kram, Jenny!

2010-01-27 @ 17:34:12
URL: http://justbyjenny.blogg.se/
Postat av: Pelles m fl:s överbeskyddande mamma

Hej Pelle!



Hoppas att du har det bra, och att livet flyter på. Det är inte sant det där Jenny skrev. Hon skall få fara och TITTA på träningen och Peter skall vara med och ÖVERVAKA att hon inte anstränger sig... Så var det med den träningen!



Annars allt bra utom att vi håller på att bli insnöade. Det skulle inte sitta helt fel med Pars, Kims, Hampers starka och omfångsrika armar här för att förenas i lite givande och stärkande snöskottning.



Tusen kramar!



Mamma

2010-01-27 @ 18:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0