Motivation station


Läste du rubriken på engelska eller svenska?

Eftersom att jag skriver alldeles för sällan här och ni skriver alldeles för ofta (egentligen inte, men vi kan låtsas som att jag tycker att ni är jobbiga) i kommentarer så har jag klurat ut ett system som förhoppningsvis ökar på frekvensen på inläggen. Jag ska strukturera upp mina inlägg i ett par kategorier och när något har hänt under dagen eller i veckan så slänger jag upp det på bloggen under en av kategorierna. Nu tror ni säkert att jag ska vara så ambitiös att jag faktiskt gör kategorier i layouten men givetvis är jag för lat för det. Istället ska jag helt enkelt lägga in en liten notis i fet text med kategorinamnet och så var det med det. Eftersom detta är en blogg måste alla kategorier börja med "Dagens", "Eller som en kompis sa det", "Fantastiskt fruktlös fakta" eller "Århundradets jävla". Kan hända att jag smyger in en och annan "ÅH FY FAN" också, men det är bara i nödsituation.

Så kategorierna kommer komma flygandes i lite olika former. Jag avfyrar ett par stycker och så ska vi se vad ni tycker.

Dagens yxa:

Vi spelade hockey och när jag skulle passera en snubbe försöker jag höja klubban över honom och ta ner den igen på andra sidan av honom. Tyvärr är människor inte statiska objekt utan snubben flyttar sig och får klubban rätt i korsryggen. Tur att jag är snabbare än honom på skridskor.

Århundradets jävla misslyckande:

Hampus har haft samma musik på sin Mp3spelare sedan han köpte den av en polare innan han åkte. Igår var dock en dag i förändringen tecken då han mirakulöst lyckades byta ut musiken på Mp3spelaren. Lycklig som en skogshuggare på ett kalfjäll traskade Hampus omkring i vårt första rum för dagen och städade när olyckan var framme. Sladden till hörlurarna fastnade i en kant. Hampus märkte inte att sladden fastnat så han traskade på och PANG så rycktes lurarna ut. När han testade dem igen var det enda man kunde höra musiken i låten, inte texten. Hampus fick inte lyssna på sin musik i mer än 20 minuter.

Dagens aktivitet:

Jag, Kim och Hampus lånade skridskor och spelade lite hockey med några arbetskamrater från Panorama samt ett par hockeytokiga lokalare som brukade hänga på rinken på onsdagar. Eftersom det var ett par månader sedan jag stod på ett par skridskor gick det lite knackigt i början men det var helt otroligt roligt att få spela lite hockey som omväxling mot all åkning (skäms lite över att skriva så) så det blir absolut fler onsdagkvällar uppe i Panorama.

Eller som en kompis sa det:

"Men vafan, varför lappade han inte till henne?"

Fantastiskt fruktlös fakta:

Tydligen måste man faktiskt skjutsa en kompis som man lovat att skjutsa. Jag som trodde det fanns lite svängrum för att ångra sig.


Det var allt för idag. Tack för att alla fina kommentarer, det hjälper verkligen!

Gomorron' Sverige!


Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Hej svejs Pelleponken!



SJÄLVKLART hjälpen ånis pånis kommentarer. Hade du någonsin trott något annat. Ändå får du inte läsa alla. Våran dator är på sitt elakaste humör. Så ibland när man snidat ihop något riktigt bra och skickar det, så hade den dumma datord-j kopplat ifrån under tiden och allt är förlorat! Dumt! Då brukar jag ge datorn en omgång. Klösa på den, skälla åt den, kissa på den. Ungefär så.



Matten håller på med något som heter PIM-utbildning på skolan, det är en datautbildning för alla lärare, och i sluttampen skall man tydligen få sig en dator (att också använda på jobbet). Detta är en motiverande faktor så god som någon. Så min matten svarar på frågor, och sliter sitt hår, och gör dokument, och sliter sitt hår, och gör presentationer, och blir ovänner med den beskäftliga kvinnan som håller i det hela. För om matten kommer dit för att hon vill ha hjälp med EN grej, så förväntar hon sig knappast att vara tvungen och sitta och lyssna på värdelöst vetande om ALLT som har med presentationer och bilder att göra. Dessutom tror ju min matte att det är HON som är bildexperten och ingen annan. Vi är inte speciellt nära den där datorn ännu...



Ute är det snöstorm, traktorkillen kunde inte komma igår, han kommer idag istället, sent på kvällen förmodligen, tills dess är vi insnöade. Matten får GÅ till jobbet idag. Hästen har fått täcke på i hagen. Jenny har ont i halsen och är hemma idag också.



Nu vet du allt om allt som det ter sig just nu!



Tusen kramar!



Även till den stackars ryggkillen och stackars Hamper.



AJåna Pajåna



Ps Dina kategorier är bra. Ovanliga. Men bra. Ds

2010-01-28 @ 07:04:09
Postat av: dragonmaster_slayer_2000

Hej hopp! Det är helt klart en väldigt fin idé, även om jag motsätter mig förändringar, av alla slag. Alltid. Kanske ligger det i mina "postgener". (Förresten, visste ni att NSD kommer att delas ut en timme tidigare i kiruna hädanefter? FYFAN VAD NI MISSAR SAKER NÄR NI ÄR BORTA, HEA HEA HEA).



I alla fall. En tanke bara - enligt mig, och många andra (säkerligen inte ajåna pajåna) skrivs de bästa bloggarna ur misär och missnöje. Eran blogg handlar aldrig någonsin om misär och i undantagsfall missnöje. Det jag tyckte bäst om i det här inlägget måste ju vara århundradets jävla misslyckande, och då känner jag inte ens killen. Bara kul när det går åt helvete för någon, får en att känna sig gladare. Har säkert något att göra med det där med att minus gånger minus blir plus.



Statusuppdatering på mitt liv:



Går sjukt bra i FM, lirar med West Bromwich, har ett otroligt bra lag i år.



Har sjukt mycket pengar och inget att göra med dom.



Är en dragonmaster_slayer



2010-01-28 @ 08:30:49
Postat av: dragonmaster_slayer

glömde förresten säga att ni har en grym blogg, och att ni verkar ha det fruktansvärt bra där borta. :) Samt: KEEP UP THE GOOD WORK

2010-01-28 @ 08:34:54
Postat av: Kims mormor MONA

dEN HÄR FÖRÄNDRINGEN SOM NI/ DU SKRIVER TYCKER JAG VAR VÄLDIG LÄTT ATT LÄSA,tOPPEN TYCKER JAG.

hÄR HAR VI SNART LIKA MYCKET SNÖ SOM NI HAR.

hUR GÅR DET MED BILKÖRNINGEN,ÄR DET SLAGSMÅL OM RATTEN.,ALLA KANSKE TYCKER ATT DET ÄR BRA ATT SITTA BREDVID.SKÖT OM ER ,OCH VAR RÄDD OM KANADENSARNA,NÄSTA GÅNG KANSKE NI INTE HINNER UNDAN

2010-01-28 @ 19:53:07
Postat av: Ajis Pajis igen...

Hej!



Här är det snöstorm. Vi är insnöade. Fortfarande. Matten har ont i magen. Har sjukskrivit sig.



Vi vill veta vem den där "dragonmaster_slayer" är. För om det INTE är en yngling och INTE är någon av mattens ohängda f d elever så tycker vi att det verkar vara ett KAP av Guds Nåde! Han refererar till MIG i sina kommentarer, han skriver ROLIGT och han har SJUKT MYCKET pengar och inget att göra av med dom. Jag och min matte har tusen hål att fylla, så vi kan liksom hjälpa till med det. Utan problem. Vi behöver inte ens tänka först. Numera spelar vi på lotto. Vi har en stående rad med alla tursiffrorna, Pelles och Antes och Jennys födelsedag osv. Varje vecka känner vi att NU har vi vunnit, och vi börjar göra långa listor på vad vi allra mest akut skall göra för att använda upp dem. Förra veckan när vi kände så där allra mest och dansade hoppsansa hela vägen hem från skolan för det så låg det mycket riktigt ett kuvert i brevlådan. Det var också en pengaförsändelse! Tyvärr visade det sig bara vara 200 kr inlindat i folie som någon ärlig själ skickade för att de hade sålt en av mattens böcker i Råneås landsbygdskontor. Suck!



Vi tycker också att din/eran blogg är grym. Men det beror till stor det på att VI skriver (får skriva?) i den. Inte för att vi är självdyrkare eller så, jo kanske lite, i alla fall jag. Men inte bara på det. Det utvecklas grymt bra skribenter av att fara ut i världen och snowboarda?!



Nej go vänner. Nu får jag inte skriva längre. För matten skall bädda ner sig under en filt och hålla sig om magen. Jag vet inte om hon simulerar eller ej, det är lika svårt att veta som det var en gång i tiden när Pelle fick magsjuka just när han skulle till Pagla för att lära sig åka lift med sin likaledes "magsjuke" storebror och sina fast beslutna föräldrar (om att sönerna skulle lära sig, om att de skulle få ett rikt socialt liv när de blev stora, om att de skulle kunna åka iväg till RIKSGRÄNSEN - inte längre!!! - med sina kompisar och ha EN trevlig helg - inte mer!!!). Om matten hade fattat att Pelleponken skulle dra iväg till CANADA och vad snowboardkulturen innebär EGENTLIGEN (liksom ESTET-programmet – blink blink till Ante!) är det osäkert om han hade blivit ivägsläpad till skidliften på det där okänsliga sättet. Förmodligen hade han fått KNATA uppför backen istället och fått sig ett par sådana där snygga benskydd och ett par telemarksskidor istället också hade han på köpet fått röda kinder, ärlig öppen blick och en sådan där framtoning och livsstil som alla de NORSKA guttarna har!



Ja, var var jag nu. Jobbigt att scrolla uppåt och kolla vad jag skrivit, så det brukar jag aldrig göra. Det får bli som det blir. Liksom.



Vad gäller MISÄR och MISSNÖJE tror vi också att det kan bidra till den litterära kvaliteten, att man skriver bättre med smak av BLOD i munnen, typ. Men detta är inget vi önskar våran Pelle, eller våran Kim (som vi nu har adopterat eftersom vi inte har hört några protester om den saken) eller våran Hamper (som kom med av bara farten när vi ändå var igång med adoptioner). Utan dem önskar vi endast gott. Däremot vill vi gärna höra om ANDRAS hjärtesorg, fasor och tillkortakommanden. Det är liksom läkande. När man kan gotta sig i åt att ”det DÄR är jag ju inte med om, i alla fall”.



Förresten undrar vi om den där typen har någon spionfunktion hos POSTEN? Om det är därför han infiltrerar den här bloggen? Och om de ännu har börjat sakna den där brevbäraren som matten och jag så effektivt gjorde oss av med? Förmodligen inte, det är nog vanligt förekommande att brevbärare då och då utökar sin tur och kommer till rätta först efter en och annan vecka. Det kan bero på upptäckandet av KÄRLEK efter vägen, eller reslystnad eller svårighet att hitta hem eller mycket mycket annat. Brevbärare är inte ett av de enklaste arbetena, i varje korsning lurar frågan ”skall jag fortsätta bortåt och upptäcka världen, eller skall jag, suck, göra det som förväntas av mig och lydigt återvända till basen efter den minutiöst gjorda rundan?” Heder åt den postis som tar ett eget kreativt beslut i den frågan!



Med de tänkvärda och kloka och insiktsfulla orden drar jag mig nu, slutligen, tillbaka för idag!



Ajåna Pajåna

2010-01-28 @ 21:46:29
Postat av: BRORRZAAANN

Alltså vänta nu... En mp3-spelare som tar bort sången? GE MIG! Möjligheterna är oanade... kryper vidare upp i bloggen för att kommentera övriga nytillkomna inlägg

2010-02-02 @ 20:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0