lurigt

Det nya året kunde inte börja bättre! Efter en hel vecka(!) har de äntligen fyllt min kärleksmaskin-näringskälla-rådgivare-psykolog-lunchfrälsare. Coca-cola maskinen är åter fylld och att kliva till jobbet känns inte längre som någon större börda.

Det nya året firades uppe på Panorama, vilket vi tackar Kim för. Den förnämliga idéen att hyra ett rum på berget (inte Fredrik denna gång heller) som gav oss 1 1/2 timmes extra sovmorgon kändes som en skänk från gåvan och kläcktes av Kim under söndagskvällen, bra jobbat där grabben.

Men som vanligt då vi inte är de mest lyckosamma människorna så fick vi jobba även denna dag. Efter en lång dag på jobbet var vi hemma vid 19.00, raggardusch/franskdusch, sen tillbaka till bussen. Väl på hotellet började Kim och Hampus att gnälla om att rummet inte var korrekt bäddat. Detta resulterade att vi bestämde oss för att bädda om sängarna eftersom att vi vill ha lite klass på grejerna. En längre tid har även Kim hävdat att han är den bästa på Housekeeping att städa Pine In rum, vilket gjorde att en tävling startades. En tävling mellan Kim och Hampus i sängbäddning, jag blev utnämnd till domare då jag är norrlänning och inte klarar av det hårda tempot som krävdes. Efter två mycket fint och snabbt bäddade sängar hade vi en vinnare. Kim tog denna gång en mycket överlägsen seger över Hampus, trots ett hårt men rättvist straff på 5 sekunder enligt paragraf 16.

Kim innehar nu en stark 5-1 ledningen dem emellan, men kanske att Hampus kan reducera om ett par veckor då det är simning som står på programmet.

Efter att Kim har fått börja jobba själv har han blivit mindre argsint mot människor och i allmänhet trevligare mot oss också. Idag bjöd han till och med på mat, eller lagade den i alla fall. Mycket gott som vanligt och snart ska jag kliva in med min andra paradmaträtt, alá pár ravíolí. Kommer troligtvis bli något deras smaklökar aldrig, alternativ mycket sent in på livet kommer att glömma.

Imorgon blir det en liten sovmorgon, 8.00 är de uppstigning. Ska passa på att tacka pappa för att han har varit och slagit med kastrullerna klockan 9.00 i Kusån hela sommaren. Utan de brutala veckorna under mitt liv hade jag nog gjort som björnen och tagit ett halvår i ide.

Från en nalle till en annan, god natt gott folk!

/Kim, nästan lika lurig som asiaterna

Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Hej era luringar!



Ajis Pajis hjärna jobbar nu för högtryck. I allt kände jag igen min käre älsklingshusse och hans eminenta skrivande. Men så är det hela underskrivet med "Kim". Va? Så jag läste en gång till. Och en gång till. Och min hälftengrönlandhundhjärna fattar INTE. Sen tänker jag att det kan vara det där "personlighetsklyvning" eller projicering eller splittning eller något annat av det som Karl-Erik och Vivianne fyllde era hjärnor med? Matten tror också det?! Eller också kan det vara att ni är lite LURIGA och liksom vill kolla upp vad vi har gjort i nyår och om våra hjärnor är vad de brukar vara? Matten som känner till Kims kapacitet är dock inte förvånad. Det är hugget som stucket. Det kan vara vem som helst av er som producerat detta. Dimridåerna fungerar! Matten stjälpte i sig en påse likörpraliner igårkväll kanske skall tilläggas. Det kan möjligen ha en del med hennes förmåga till klartänkt analys att göra?



Rent allmänt så har vi en hög beredskap på att ni INTE är de slarviga och delvis vanartiga gossar som vi eskorterade till tåg/flyg. Utan vi har liksom förstått att den utbildning som ni nu biståtts med, och det yrke ni nu innehar, präglat era personligheter i hög utsträckning. Alla här står nu i kö och vill att ni skall flytta in till just dem när ni kommer hem igen. Alla låter sina hus slumma igen. Alla räknar med att Par/Kim/Hamper blott ett ögonblick kommer att låta sina Argusögon vila på dammråttor, högar med smutskläder, oputsade fönster... Sedan kommer ni per(!) automatik att slå igång era nya "jag" - vare sig ni vill det eller inte - och hips vips nice and clean(va?).



Brudarna här har också ordnat kösystem för er bägge. Kim är i princip fulltecknad redan både med ordinare, resterver, 1:a reserver och 2:a reserver (så långt som det här räknesystemet sträcker sig), detta p g a hans förmåga att BÅDE kunna laga mat och städa.



Jaha, nu får ni gå och krama eran kärleksmaskin istället. Ajis Pajis har liksom fullt upp med sitt eget liv och kan inte sitta här och svamla med er hur gärna ni än vill det. Lycka till uppe på berget och nere i byn och glöm inte att vädra kameran när ni vädrar sängkläderna, mattorna och övriga textilier.



Och nästa gång vill jag fatta VEM det är som skriver för annars måste jag snoka rätt på en psykologibok och liksom börja analysera det ni skriver på allvar. Hitta dubbla meningar. Tvetydigheter. Referenser och kopplingar bakåt i ert liv. Fundera på olika faser typ anala, orala osv. Nå, det där vet ni ju allt om.



Ajåna Pajåna

2010-01-03 @ 08:54:12
Postat av: Annelie & Chippen

Lite lurigt är det nog....men oavsett vem eller vilka,som skrivit,(en sak är säker till 100%, Hampus är inte inblandad iaf)så är det roligt att läsa...men vad hände mer nyårs kvällen?...eller efter bäddtävlingen kröp ni snällt o prydligt ner och sussade gott till morgonen(blink)...

Ni hade nog ett riktigt trevligt nyårsfirande...

Ha det gott//Ta det lugnt i backarna..Hampus Mamma

2010-01-03 @ 09:45:05
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Andreas

Jag måste hävda att det är Kim som skrivit detta, då jag tyckte mig ana en skillnad i skrivstil redan innan den luriga signaturen. Långt innan, faktiskt. Bror, please confirm, eller har jag för höga tankar om den Unebyiska språkstandarden? Särskrivningar aplenty nu, vilket jag nog inte brukar tänka på. Håller tummarna att jag har rätt, annars blir det grammatiskt spöstraff på dig (pelle!) när du kommer hem!

2010-01-03 @ 19:27:55
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle och Kim och Hampus!



Hoppas att allt är bra med er (ÄR du förkyld fortfarande Pelle???) och att det går bara bra, helst "lätt som en plätt", med städningen. När ni inte bloggar går jag runt här och tror att det beror på att ni halvt håller på att städa ihjäl er därborta. Hoppas att jag har fel!



Nu skall jag sluta hoppas. Istället skall jag berätta hur det är här. Inte för att jag vet så mycket. Min i den här lilla världen är allt lugnt och stilla och skönt och det har varit ett jätteskönt jullov för mig. Nu är det femton grader kallt och det har knogat på att snöa lite smått i två-tre dygn. Men nu har det slutat. Jag tror att det skall bli bortåt 30 grader kallt i helgen. Jag har idag därför "bunkrat upp" (kan man säga så i det här sammanhanget?) med att flitigt som en myra skotta upp snö runt hela huset. På framsidan når det precis under fönstret och jag är väldigt belåten med mig själv och min gloria sitter nu stenhårt på.



Igår var Ante här och käkade middag och "chillade" och jag bakade anisbröd i en megastor laddning. Det blev x-antal påsar både för honom att ta med till Umeå och till mormor och morfar. Jag var till dem idag med dem, och de gjorde vågen, de hälsade som vanligt till dig Pelle! Om Rudolf svänger förbi (vilket verkar troligt eftersom han har posterat alla sina släktingar här)kanske jag kan slänga i några påsar åt er också och han kan köra via vintergatan till Canada? Förefaller rätt så troligt att det kommer att bli så. Jag frågade nyss Iona om detta, och hon nickade nådigt bifall, och om Ajis Pajis har sagt något så är det ju sant!?



På torsdag och fredag har vi studiedagar. Det skall ni veta pojkar: Studiedagar är en stor anledning att INTE bli lärare. Det och konferanser. Kroppen har redan börjat simulera magsjuka, förkylning och brutna ben. Tyvärr säger ekonomiansvarig här att det är bara att jag pallrar mig iväg.



Kanske har ni NÅGOT annat att göra än att läsa mail från mammor? Tanken slog mig just. Så jag börjar runda av nu.



Ha det så jätte-jättebra och gör inget som ni inte skulle ha gjort om Ajåna Pajåna var med (det är hon som hälsar det där, själv har jag förstås sedan länge, länge insett att ni är stora nu och klarar er utmärkt ute i stora vida världen, klippiga bergen eller vars det nu är ni håller hus?).



Tusen kramar!



Pelles mamma

2010-01-04 @ 18:35:54
Postat av: Par himself

Hello friends! (som vi säger här ute?)



Hoppas att allt är väl med er i stugorna därhemma. Har inte riktigt funkat med inloggningen, därför skriver jag själv en kommentar. Dumt, men nödvändigt. Förstår ju att alla hundar och mammor börja brinna av otålighet kring hur vi har det här?!



Först vill jag, äntligen, berätta lite om hur det ser ut i vårt nya boende. Vi har varsitt rum, nja, delar, ja hur det nu är med den saken. Läget är ungefär som följande; våra rum är en salig röra. Vi stiger upp på morgonen, kastar oss iväg med bussen. Bäddade gjorde vi den gången när vi flyttade hit, sedan blir det bara de gångerna Kim och Hamper får för sig att slå sina hastighetsrekord. Jag som är en sävlig norrlänning har aldrig hastighetsbäddat. Skulle aldrig falla mig in. Det verkar ungefär lika begåvat som de där som åker varv på varv på varv runt någon skid(skytte?)bana. Helt meningslöst, typ. Ja, vars var jag nu egentligen? Jo, beskrivning av rummen var det ju. Över bordet, golvet och sängarna har vi alla våra prylar utspridda. Det går lätt att hitta det man skall ha då. Sockor och t-shirtar brukar också mer eller mindre genomgå reningsbad på det sättet. I krislägen finns det alltid något som går att återvinna.



Kim som är den pyssliga av oss har radat upp sina skidor, sina medhavda medaljer från skidskyttet (äh, f-n, glöm det där jag skrev här ovanför om hurdana skidåkare är) och matvarorna. Vi handlar en gång i veckan. Typ. Det brukar bli hamburgare, hamburgerbröd, den sortens dressing som inte har några andra läskiga ingredienser dolt i sig (som när vi var små och det fanns kombinerad senap-ketchup-bostongurka, en innovation som INTE uppskattades av mig). En del kex och chokladkakor slinker också ner i vagnen. Inget annat. Schampoo och sådant där kan de i Australien köpa. Vi brukar ha fickorna fulla när vi åker hem från jobbet. Rika amerikanska skidåkarturister lämnar både det ena och andra efter sig på rummena skall ni veta...



Ja, nu vet ni ju nästan allt om allt (som Ajis Pajis brukar säga). Hoppas att ni blev lite stillade i er oro och att ni fortsätter kommentera så där roligt och mycket och ofta som ni brukar. Nästa inlägg kommer Hamper att stå för texten och Kim för bilderna. Jag själv har fyllt min kvot idag. Hamper hälsar förresten att naturvetare VISST kan skriva. Hur tror ni att de annars fixar sina nobelpris och svavelsfulla brev till flickvänner och mammor???



Sayonara!



Par

2010-01-07 @ 14:12:26
Postat av: Åkerlund

Härligt att läsa ditt inlägg Par. Måste säga att du/ni är uppfinningsrika även när inloggningen krånglar. Annat är det i Australien, där har blogggen torkat ihop eller om det är all schamponering som gör det tomt bakom spakarna. Tur att man då kan läsa om era öden och äventyr. Utomhus har vi - 30,5 just nu, det känns inte alls bra. Bättre start efter jullovet kunde man allt fått. Svinkallt på jobbet också, långkalsonger, ylletröja och dubbla par sockar för att överleva. Hoppas ni har det jättebra på er utflykt till Kicking horse, ser framemot nya bilder.

Hälsningar

Anita

2010-01-07 @ 15:59:05
Postat av: Dennis (Hampers Pappa)

Hej pojkar har kanske inte varit den som kommenterat er blogg allra flitigast men jag har varit en flitig läsare av den & på det visset fått

många goda skratt av både er & alla sköna inlägg.

Har en liten fråga om en sak som jag börjar bli lite undrande över jobbar där inga tjejer i Panorama

för det har man ju nästan inte hört någonting om.

Ha det bra! vi hörs & syns (har börjat räkna ner dagarna till vi kommer över till er så jag kan hjälpa Hamper i tävlingen mot Kim

2010-01-07 @ 16:17:16
Postat av: Skamsen/belåten Ajåna Pajåna

Hej. Hm. Igen. Så att säga. Nu ligger jag så där som en riddare som skulle visa sig totalt underlägsen sin furste. Raklång på golvet med alla benen utåt. Jag tyckte jag var jätterolig där förut... Både jag och matten kluckade av skratt hela vi. Men vi var för bra för att vara sanna? Så nu vädrar vi spöstraff av Pelle... Och jätterädda är vi fast halva världen är mellan oss... Ursäkta. Ursäkta. Ska ALDRIG ALDRIG göra så där igen. Liksom vara lite luriga. Och liksom lägga orden i munnen på Pelle. (Säg att du tyckte att det var LITE roligt i alla fall!?).



Ajåna Pajåna

som nu inte vet om jag skäms som en hund eller är som en katt som svalt en kanariefågel?

2010-01-07 @ 17:52:22
Postat av: Annelie & Chippen

Hejsan!!

Ska bli väldigt spännande att se hur nästa inlägg kommer att se ut!!! Svavelsfulla brev???? vad är det för något?? Är det sådana mail som du brukar skicka till din "ömma moder"...max 3-4 korta meningar likt detta.."Hej,hur är läget. Här allt bra!! Vi hörs,ringer nån dag. Kram Hampe."

Sen hur breven till flickvännen ser ut har jag ingen aning om,hoppas väl att de innehåller något mer ;)....Är lite oroad Per,att om du låter Hampe skriva så tappar ni nog läsare(blink i blink)...hade nog varit bättre om Kim och Hampus bytt uppgift!!

/Goa kramar från ett vintrigt Skåne

2010-01-07 @ 18:43:44
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Ajis Pajis igen...

Hej Hampes mamma m fl!



Ja, hm, det var väl så att säga min formuleringsglädje som - liksom alltså va - skenade iväg med mig... Hm. Det var alltså INTE Par som skrev det där. Utan jag, Ajis Pajis, och nu ligger jag i sträckbänk och SKÄMS för jag trodde liksom att jag var så övertydlig när jag inte ens visste om vi (vi???) delade rum eller bodde var för sig att INGEN skulle gå på det. Utan bara liksom att Pelleponken skulle få sig ett gott skratt och förstå att det var en vink om att det är dags att blogga igen, (liksom alltså va). Så det där med breven från Hampus... det bara skrev sig själv (liksom). Vi känner en författare som skriver en massa. Han skriver självbiografiskt. Men det är ändå inte sant, och efteråt säger han bara "det såg så bra ut så jag bara MÅSTE skriva det". Ungefär så är det nog med mig också? Kan bero på att det är 32 grader kallt här? Jag är lite understimulerad nu... Får bara vara inne och vara inne och vara inne. Och då liksom kallar datorn på mig ibland för att skriva något... Och då kan vad som helst hända? I morgon skall i alla fall matten låsa in datorn medan hon är på jobbet. Så säger hon. Grymt! Men hon är grym. Har tvångshållit och tvångsavmaskat katterna idag. Endera dagen är det min tur? Som du märker tar JAG på mig hela skulden för det här roliga lilla skrivtrixet. Men när jag tittat strängt på matten med mina hälftengrönlandhundögon så skruvar hon betänkligt på sig. Tyvärr kan varken hon eller jag komma på några braiga sätt att göra avbön på. Men vi har i alla fall knäppt med fingrarna så där i kors framför bröstet och sagt "säg att det inte var jag som skrev det där... säg att det inte var jag som...".



Nu skall vi slicka våra sår (i förväg liksom alltså va).



Ajåna Pajåna

som inte skall låtsas vara "Par over there" nån fler gång...

2010-01-07 @ 19:49:47
Postat av: Annelie & Chippen

Ha,ha..där blev jag allt lurad...Ajåna Pajåna du är förlåten!!

Förstår om ni har lite bekymmer i kylan...vi fryser här i Skåne oxå och vi har bara -8 grader

//många Varma hälsningar från Söder!!!

2010-01-08 @ 07:25:01
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0