Massiv bildexplosion, jäpp.

Som önskat slänger jag upp lite bilder för första gången på ett tag. Jag tänkte till och med lägga till lite texter till bilderna för att försöka förklara vad som pågår. Det blev inte så mycket åkningsbilder eftersom vädret varit riktigt molnigt och tråkigt de senaste dagarna.



Jag i Kicking Horse


Hampus är less på att snowboardåkaren tar så jävla länge på sig


Vi knallade upp till toppen...


där utsikten var riktigt sjuk. Försökte mig på att fota i panoramaläge, blev väl lite sådär











"Jag kan se hela lönneberga härifrån!






Festbilder, som efterfrågat. Detta är en svensk snubbe som heter Niklas. Han dricker öl!


En Nya Zeeländare som är stor som ett hus. Riktigt kramgo dock.


Hampus avfyrar ett sin charmpose och damerna kastar sig efter honom


Kim är numera en Skidinstruktör nivå 1. Grattis!


Chris och hans kusin samt Lyndon och hans kusin.





Helt otroligt underhållande bild. Luke och en brud samt Hampus som smög in på något sätt


Hel och ren. Än så länge.


Det är, som sig bör, lite stökigt.


Spana in hur välorganiserad garderob jag har. Inte länge till dock.


Mitt rum, rätt litet men rätt mysigt. Luktar illa gör det också.


Köket.


Vårt hus är det närmsta. Det andra huset är sämst. Eller egentligen inte. De är vänner.


Paradise till vänster och Monument till höger. Personalbostäder.


Vår underbara bil. Vilket skönhet va?

Det var allt. Nu vill Hampus och Kim gå och käka mat för 2 $. Jag ska följa med. Det här blogginlägget tog förövrigt nästan en timme att göra. Jävla bilduppladdningen tog hur länge som helst.

Herrå!

Kommentarer
Postat av: AJåna Pajåna + matten

Tjena mossen galoschen Pelleponken!



Snyggt jobbat! Jag och matten hade våra dubier. Vi tänkte "lovar runt, men håller tunt" och en massa sådant. Också kommer du inom 48 timmar med hela vår önskelista! Nästan i alla fall. Antar att du jobbar hårt just nu med att ställa upp personal och gäster, och intervjua dem med, för ett bildreportage till oss.



Vi förstod att det tog länge att göra det där, så är det alltid med de dumma bilderna. FÖrresten tyckte vi att ni har missuppfattat vissa saker. DU skall sluta med det där "titta-i-kors-trixet". Rätt vad det är kan du INTE ordna till dina anletsdrag igen, och då ligger du illa till, riktigt illa till. Och Hamper är INTE till sin fördel med ett finger i näsan. HUR har han kommit på den tanken? Om ni inte låter er övertygas av mattens resonerande, kan hon dra ut de här två bilderna och visa i sina klasser idag, jag kan lova att ni kommer att få TUMMEN NER av alla brudarna.



Låter illavarslande (får man säga så där?) att du tycker att det där skäggot är kramgo. Har du/ni lagt ner ribban helt för vad som är en söt tjej?



Och. Kim. Vår hjälte. Är HAN uppgraderad till skidinstruktör och snowboardhjältarna Par och Hamper lodar fortfarande omkring och städar? Bittert. Bittert. Många hälsningar till Kim dock. Kan vi få hans autograf? Matten var väldans förtjust i de som kunde kalla sig skidlärare när hon var ung. Han har väl sådan där liten halsduk knytt runt halsen?



Era/ditt rum var inte mysigt. Det var stökigt! Och ert kök var inte heller mysigt. Det var också stökigt och ganska så omysigt. Ni får be Kim som inte är så less på städandet att göra ett ryck och fixa till det med lite mysfaktor.



Nu har vi inte tid längre. Väldigt roligt dock att du Pelle, vår hjälte i bloggbranschen, tillfredsställde alla våra primära behov med den här bildserien! Tackar och bockar!!!



Ajåna Pajåna

med tillhörande matte

2010-02-10 @ 06:27:37
Postat av: dragonmaster_slayer_2000_FORCE/EXECUTOR

Ett rykte säger att kim har skaffat sig en sjujävla flickvän där borta!!!!!!!!



Bra bilder Per, ett inlägg i allra högsta klass. Tycker ni verkar ha det mysigt, men samtidigt vidrigt.. vidrigt som också innebär härligt. Ditt rum såg speciellt vidrigt (härligt) ut, ingen inredning förutom en svensk flagga samt en massa skräp! Helt klar värdigt en städare.



Städare är ungefär sista yrket jag trodde att du skulle ta dig an. Men se, vad gör man inte för att hålla sin dröm i famnen.



puss

2010-02-10 @ 08:25:21
Postat av: Mona Kims mormor

Jätteroligt med lite bilder,men jag trodde nog att ni skulle ha bättre och något mysigare boende,MEN SÅNT KAN ÅTGÄRDAS! Jag skulle ochså tycka att det vore kul att sända något till ER,det finns väl ingen postgång genom datorn?

SKÖT OM ER.

.

2010-02-10 @ 15:58:28
Postat av: Jenny

AWSOME!

2010-02-10 @ 16:46:26
Postat av: Andreas

ÅH SÅ UNDERBART att se bilder! Vilket sjukt år du har! Mycket, mycket avundsjuk och det virrar nu runt planer för hur f** jag ska ta mig iväg någonstans. Panoramabilden var förresten helt, helt sjuk. Det är så bisarrt kul att se hur fantastiskt awesome ni har det! Lägger in en motion om att göra bilder + kommentarer obligatoriska vid varje inlägg ;) Guld att se lite festbilder också, och rummet.



Sköt om dig bror, fortsätt ha ett awesome år!

2010-02-10 @ 17:21:00
Postat av: AJåna Pajåna + matten

Hej svejs igen!



Jag och matten försökte komma överens VEM av oss som skulle skriva igen? (Svårartat fall av personlighetsklyvning det här?!) Men vi lyckades inte bestämma oss. Så vi kör tillsammans igen.



Nu har vi liksom hunnit smälta bildsvepet och all information det gav i hela sin mångfald. Vi är överväldigade. Förbluffade. Imponerade. Förskräckta.



Det är intressant hur er månghövdade trogna läsarskara reagerar på detta inlägg (vi älskar alla kommentarer som kommer hit, blir lika glad och ivrig när vi ser att det är fem kommentarer istället för bara två gången före när vi kikade, som vi blir när Pelle bloggat själv, det är som julafton varje dag, både att läsa inläggen och sedan alla kommentarerna). Somliga undrar omedelbart om/hur man kan skicka paket (Röda kors-paket?) till er (innehållandes nya lakan, pynt, affischer, en duk till köket kanske, lite färgglada burkar med goda saker i m m?) och somliga andra som går igång på bohemstilen blir avundsjuka och skriver ordet "awesome" i varje eller åtminstone varannan mening.



Jag och matten pendlar mellan de där lägena. Å ena sidan skulle vi vilja vara där och liksom ställa saker i ordning (vilket Pelle effektivt skulle hindra oss ifrån med att göra som hockeyspelare gör när de skall hindra någon från att göra mål, knuffa bort oss med armbågen och baksidan av kroppen och SJÄLV hålla fokus på det där viktiga som vi skulle vilja bry oss i fast vi inte får det.



Anlagen för att trivas i slum kommer väl någonstans ifrån hos syskonen Uneby? Matten misstänker starkt att hon har något med det att göra. Hon skulle finna sig VÄL tillrätta i det där slummiga (sa vi "slummiga"? ursäkta, ursäkta, härligt vidriga menar vi förstås) rummet och i det minst sagt bedagade köket. Inte för inte tyckte hon att det var CHARMIGT att få åka i Betty (Britt-Maries föregångare en generation tidigare) och att SAMTLIGA passagerare OCH hundar var tvungen att stiga in genom den ENDA fungerande dörren i bilen... De förståndiga, ekonomiskt sinnade och välplanerade personerna överblickar en sådan gång situationen och säger "tack, men nej tack". Så icke matten. Kan måhända vara därför som vi NU åker omkring i en bil där endast EN dörr i förarsätet går att öppna och Jenny och jag, Ajis Pajis, därmed tvingas trängas i baksätet... (Den frös igen för någon vecka sedan, nu väntar vi på blida...)



SP-tjejerna sade idag inget om att Pelle tittar i kors och att Kim ser så där bortkollrad ut och att Hampers finger tydligen växt fast i näsan (men du ÄTER väl inte det du hittar???). De är så spända av förväntan inför Andreas föreläsning näst-nästa måndag att de idag inte kunde prata om NÅGOT annat!?



Jaha gossar små. Ha det nu så jättebra. Var rädd om varandra. Om tjejerna. Om de mer eller mindre gosiga skäggona ni umgås med. Om ert boende. Er ekonomi och ert allmänna välstånd.



På återhörande!



Ajis Pajis och matten

2010-02-10 @ 19:50:49
Postat av: Ps

Är det så att KIM bor i ett stort rum med öppen spis och dubbelsäng??



Är Canada ett sådant klassamhälle???



Ds

2010-02-10 @ 19:57:03
Postat av: Åkerlund

Härligt med bilder! Det där med dubbelsäng och brasa för Kims del, är väl nån sorts förmån för skidlärare eller....har han lärt sig det där med styling inför fotografering?

Appropå brasa ja. Det är viktigt när man stylar huset har jag lärt mig i dag. Vi har nämnligen haft "äran" att få en proffsfotograf som skulle stajla huset inför kommande försäljning. (Ja tyvärr grabbar, när ni kommer hem igen så bor det förhoppningsvis en annan familj på Grossistvägen). Proffsfotografen gjorde sitt jobb under två timmar. Jerry och jag sprang runt och flyttade undan saker som inte fick vara med på bild hela tiden. Så nu vet jag varför alla hus i annonserna ser halvtomma ut, samt att de som bor där inte har några som helst behov. De behöver till exempel inga tvättkorgar. Däremot gillar de godis, frukt och mycket tända ljus och så klart en tänd brasa också. Nu är allt klart sen flera timmar, men fortfarande letar jag toapappret och mina glasögon som försvunnit nånstans i stylingen. Om ni nu vill se vårt hem i stylad form "en sista gång" så lär det komma ut på Hemnet nästa vecka.

Inte nog med den snurren så har jag också fullt upp med sex irländsak tjejer och deras 28-åriga fröken som anlände i måndagskväll. Efter att ha introducerat dem på vandrarhemmet och hotel Nivå, samt sett till att de kunde äta middag på Far East (gamla Olivers ni vet) så åkte jag hem för att gå och lägga mig. Klockan är 23.20 och jag har precis hunnit fram till att titta på min mycket inbjudande säng, då ringer telefonen. Det är irländarnas fröken. Hon är utlåst från hotellet!! De hade hoppat och skrikit i 30 minuter utanför i hopp om att någon ska höra dem, så icke. Dessutom är det kallt. Ja, -8 är kallt om man har tunna nylonstrumpor och kort kjol. Jag ringer hotellet. Mycket trevlig telefonsvarare som meddelar hotellets öppentider. Ringer taxi eftersom jag tänker att de kanske vet vem som äger hotellet. Det vet inte taxi. Ringer till slut 112 och ber om ursäkt, samt förklarar situationen. Får ett nummer till polisen. Pratar där med en mycket trevlig polis, som lovar undersöka saken. Polisen ringer efter ett tag. Jonas Lundström på Western Farm äger stället, men inget svar på något av hans telefonnr. Polisen kan inte hjälpa. Ringer läraren igen. Hon har följt med tjejerna till vandrarhemmet. Frågar om hon vill sovva hos mig, men hon väljer att ta en extra säng i ett av elevernas rum.

Nästa morgon ska irländarna träffa skolchefen, barn-och utbildningsnämndens ordförande och vice ordförande. En av tjejerna har halsont, vill träffa doktorn. Blir besök på vårdcentralen efter mötet. Nästa flicka kan knappt gå. Nya och styva uteskor. Omplåstring när vi väl tar oss till skolan. På kvällen åt vi middag på Viljan tillsammans, med rektorn. I dag har irländarna varit på Sunderby sjukhus på studiebesök. I morgon ska jag köra ut dem till deras praktikplatser på äldreboenden. Som ni hör en händelserik vecka så här långt.

Hälsningar

Anita

PS. I dag tror jag faktiskt inte det snöat nått, men nu är det kallt igen -20.

2010-02-10 @ 22:22:46
Postat av: Annelie & Chippen

Ser bra ut!! :)

Kan ni fixa sån där strålande sol oxå som är på bilderna...tills vi kommer nästa vecka...så fixar jag lösgodis ;)

/Hampus Mamma

2010-02-12 @ 12:25:00
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0