Jag är inte arg, jag är bara så jävla besviken


Kan tänka mig att det är så det låter där hemma i Sverige. "Nu har det gått fyra dagar och inte ett ord från andra sidan atlanten". Allt detta trots att det tydligen konstant händer saker. Nä fy tusan, någon pli trodde ni väl att ni fått på oss?

Nu är det egentligen inte så illa. Jag vet ju att ni uppskattar varje liten bokstav som jag hamrar in på bloggen. Jag ville bara trycka in det sköna citatet som varje tonåring någon gång fått höra av sina föräldrar. När en mamma eller pappa säger de väl avvägda orden "jag är inte arg, jag är bara så jävla besviken" (fungerar utan svordomar också) så känns det som en stor bamsebumling tagen direkt ur Asterix & Obelix placeras på bröstet på oss barn. Det gör riktigt ont. Sen att vi oftast gjort något riktigt dåligt borde kanske nämnas. Men sen blev vi ju rätt bra människor till slut.

Helt orelaterat till verkligheten. Jag köttar nog in ovanstående textstycke i "Fantastiskt fruktlös fakta".

I verkliga livet har vi, som sagt, flyttat upp till skidorten som fortfarande heter Panorama och inte Whistler som min borttappade bror fått för sig. Vi trivs riktigt bra här uppe. Flytten innebar också att vi kommer i kontakt med fler medarbetare samt att vi faktiskt kan hänga här på berget utan att vara tvungna att ta bussar eller betala bensin varje gång. Mycket smidigt. En annan fördel är att vi kan spana in vädret här uppe innan vi klär oss i tshirt och underställ för en heldag i backen.

Idag har vi kollat in lite superbowl efter jobbet men vi kände oss på tok för sociala efter någon timme så vi bestämde oss för att gå hem och kolla på serier innan det är dags att sova. Imorgon blir det en halvdag i backen då jag och Hampus beslutat oss för att pressa ut så många timmar sömn som möjligt.

Mer än så mäktar jag inte skriva idag. Ett riktigt sugigt blogginlägg om ni frågar mig.

Jag utlovar lite guld och gröna skogar när jag ändå är igång, jag ska nämligen försöka mig på att uppdatera lite oftare samt att jag ska smälla in några bilder. Därför kör jag ett typisk bloggknep och frågar er vad ni vill se bilder på. Oanständiga förslag kommer att övervägas noggrant. Plita ner några bildförslag och så ser vi vad som hamnar här. Jag är på tok för lat för att svara i kommentarena i vilket fall som helst.

That's it, that's all.


Kommentarer
Postat av: Borttappade BRROORZAAAN

HAH! Panorama hit och panorama dit. Men för att besvara frågan:



1 - Bilder på hur det ser ut där ni bor. På insidan.

2 - Festbilder

3 - Festbilder

4 - När ska vi få se en bild på din flickvän?

5 - Festbilder

6 - Bilder från någon av era AWESOME dagar i backen!

7 - Festbilder



Nöjer mig dock med två av de ovanstående punkterna, om det nu råder censur... ;)

2010-02-08 @ 08:32:56
Postat av: Pelles stolta mamma!

Kära Per!



Roligt att höra ifrån dig! Jag färdas runt Norrbotten på helgerna och visiterar en massa människor, på samtliga ställen skryter jag ohejdat över min son som är så duktig och bloggar 2-3 gånger vecka så hans mamma behöver inte vara det minsta lilla orolig över honom?! Så det är ju bra om det åtminstone finns ETT korn av sanning i det jag säger...



Förresten så kan jag inte påminna mig att jag NÅGONSIN sagt den där harangen om att "jag är inte arg o s v" VARKEN till dig eller Ante eller Jenny. Så det så! Förutom de andra sakerna som jag brukar skryta om över er så är ett huvudnummer på min repertoar att du och Ante ALDRIG har haft några sådana där jobbiga åldrar varken trotsålder eller pubertet(!) eller någonting. (Fast att Jenny nu ger igen med att ge mig onda ögat m m åtminstone en gång i timmen?) Jag vet inte om det där skrytet är sant eller inte. Kanske är det bara normalt mammatänkande? Så i mina rosa minnen har det helt enkelt inte funnits tillfällen till att använda de där orden du nyss nämnde. Men bra att du kan dem, då vet du vad du skall säga åt dina egna ättelägg så småningom.



Jag vill se bilder på:



1. Ansiktsbild på Pelle, varvid jag hoppas att du ser ut SOM VANLIGT och att du inte nu har piercat dig här och där, tatuerat in svenska flaggor i ansiktet, anlagt helskägg eller mustasch eller företer ett allmänt härjat och bedagat intryck. Frisk och sportig och glad är den minen du skall anlägga vid fotograferingstillfället!



2. Liknande bilder på Kim och Hampus.



3. Interiörbilder inifrån er bostad. Rundvandring. Tänk er att ni är fastighetsmäklare. Då blir det rätt.



4. Bilder på era festmiddagar (det måste väl vara det Ante menar när han skriver "festbilder"?), särskilt de som DU tillagat.



5. Bilder på chefer, arbetskamrater och kompisar. Uppställda och med kort berättelse om var och en. Här kommer något som fömodligen borde ha placerats som nr 1: MUSTASCHMANNNEN! Han vill jag se! (Fråga om jag skall skicka en svarsbild på mig? Jag har säkert NÅGON där jag inte har långkallingar eller trasiga trädgårdsbyxor.)



7. Lite åkbilder på dig vore inte helt fel.



8. Anläggningen, huset där ni bor.



9. Britt-Marie? Flickvänner? Söta hundar ni ser? Era favvogäster?



10. Ett bildsvep från en vanlig dag i Pelle, Kim och Hampers liv vore mumma. Också en given 1:a på listan.



Tusen tack på förhand!



Pelles överstolta mamma som alltid är helt realistisk i sitt önsketänkande och verkligen är en inkarnation av begreppet "bägge fötterna på jorden"

2010-02-08 @ 08:59:20
Postat av: ankaspanka

Klart jag också ska passa på att önska och styra o ställa lite här nu när jag har chansen! Inte för att jag brukar känna att det är mycket som måste ändras på den här bloggen, det är endast bilder som saknas faktiskt!

Jag säger så här;

-Om det så finns en uns av flickvän så ska bilder helt klart upp! Kom ihåg att inkludera allas flickvänner. Du behöver nödvändigtvis inte markera vems som är vems om det är för mycket begärt.



-Jag instämmer med föregående talare och ser gärna att du lägger upp bilder på boendet, sånt är jag alltid nyfiken på!



-Tillsist ber jag om döööawsoomeee softa snowboardbilder!! Tänk på att jag är bosatt i skåne nu och endast får drömma om sånt.. Vi har visserligen lite snö men den är mest till besvär eftersom skåningar blir efterblivna när det gäller att handskas med snö!! Hur klarar han Hampus det där borta egentligen? han var väl skåning? antar att ni får lära han ett o annat, jag har då fullt upp med malmöborna!



Annars så tackar jag för mig och för en soft blogg! Hade så gott ocg hälsa kimpa =)))

2010-02-08 @ 17:38:10
Postat av: Jenny

Alla andras förslag var ju inte så dumma, så jag ska försöka hitta på några egna...



...Nä jag kom inte på några just nu. Återkommer efter att mamma har slutat ropa att det är mat snart!

2010-02-09 @ 16:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0