Ett plus ett blir inte alltid två


Nu får ni sluta upp med att missförstå bilderna. Jag trodde att jag var övertydlig när jag till och med skrev bildtexter men icket. Kim arbetar inte som skidlärare utan har ett certifikat som säger att han KAN arbeta som skidlärare. Kim bor i samma omysiga delboende som vi gör så allt drömmande om eldstad och dubbesängar kan ni glömma. Skäggiga, mysiga Lyndon är inte ett substitut till flickvän.

Mitt rum är inte stökigt utan bara det ter sig bara en smula dåligt organiserat för det otränade ögat. Jag hittar allt som behövs hittas och jag lägger mina saker precis där jag vill att de ska ligga för enklast åtkomst nästa gång jag behöver dem. Jag och Hampus "lodar omkring som städare"? Jaså jahaja, var det inte så att vi erhöll den ärofulla titeln som självkontrollanter medans Kim inte gjorde det?

Är det inte så att vi kommer att få vikariera som kvalitetskontrollanter nästa vecka och tjäna 2 $ mer i timmen? Är vi inte på väg uppåt i näringskedjan? "Lodar omkring". Nä, nu får det vara nog.

Annars har jag inte mycket att uppdatera om. Hampus familj kommer hit nästa vecka någon gång så det ska bli kul att träffa dem (egentligen är jag bara ute efter godiset, självklart). Vi är på väg in i en av de stressigare perioderna på säsongen då den andra högsäsongen för säsongen börjat någon gång under helgen.

Ikväll ska vi kolla på OS invigningen och käka lite chips. Synd att det ska vara en sådan förskräcklig tidsskillnad mellan Kanada och Sverige vilket gör att invigningen ligger mitt i natten där hemma. Hoppas att det går många repriser för jag tror det kommer bli rätt fräcka grejer.

Det var allt för idag.

Hajhaj.

Uppdatering:

Eftersom jag alltid är en mästare av att tala i rätt tid så har Kim fått erbjudande att jobba som skidinstruktör till helgen, därför får jag bita i det sura äpplet och säga att Kim också klättrar i näringkedjan. Troligtvis högre än oss också, haha. Däremot bor han fortfarande i samma sluskiga delbostad som vi gör, sådeså!



Kommentarer
Postat av: Ajis Pajis

Hejs svejs städkontrollanter och vik skidlärare!



Vad bra att vi missförstod en massa, för då fick vi helt plötsligt en utförlig beskrivning av er karriär! Inte illa pinkat, som vi hundtjejer stundom uttrycker det. Och vi misstänkte nog det där med Kims boende, men vi tänkte, vem vet, i Amerika gillar de ju klasskillnader, så varför inte?



Men när det gällde tjejer tiger ni som muren? Så länge ni inte är kär i skäggot är vi nöjda?! Eller? Någon måste ju få bli kär i honom också? Han kanske också har en liten hund och en mamma någonstans? Nu fick vi något att tänka på, det tar nog ett tag...



Ledningarna är lite nedsläckta hos oss. Det är nåmligen asigt kallt här, tjugosex grader igår, det är bara för mycket. Som tur var sken solen på dagen så då blev det "bara" tjugoengrader. Man börjar önsketänka och halluciantionera av så här mycket mörk vinter i ett svep. Jenny kom hem och sade att taxichaffisen hade sagt att det skulle bli plusgrader idag. Och vi trodde henne! Men nu har vi varit ute och släppt ut hästen och det var KALLT, hur kallt har vi inte ens vågat kolla.



Mormor och morfar hälsar. Morfar önsketänkte om att fara till Krokfors idag i blidan(!). Men han får nog vackert stanna hemma.



Hur länge blir du kvar där? Det är inte bara mormor och morfar som vill veta? Ej heller matten för att längtar (vad är hennes längtan motför min hundiga???). Utan hon vill veta för FÖRSÄKRINGENS skull! Den du har nu räcker till den 17 april, så någon gång i mars måste matten få besked om hur länge den skall förlängas också fixar hon det!



Nu står det varje dag i tidningen om Canada och OS. Roligt att ni är där just då! För matten tror jag nog inte att det blir någon invigning, kvällstrött är bara förnamnet...



Nej du Pelle, det är VÄLDIGT roligt när du skriver.



Tusen kramar till er alla!



Ajis Pajis



2010-02-13 @ 06:34:26
Postat av: Par´s mamma

Hej!



Nu har jag också sett invigningen. Snowboardåkaren! Halleluja!!!



Mamma

2010-02-13 @ 13:29:58
Postat av: Annelie & Chippen

Japp,här är 1+1=2 !!

Köttbullarna är stekta och just nerstoppade i frysen likaså Bromöllas goda prinskorvar...för att överleva den långa färdvägen till förhoppningsvis

3st sugna städkontollerande unga "svenska pågar"...som kommer att bli serverade dessa tillsammans med "skånsk pärmos"(potatismos) & "krösnamos"(lingonsylt)...hoppas att det kan passa herrarna....Kram /Hampus Mamma

2010-02-14 @ 14:32:44
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Annelie & Chippen

Höll på att glömma!!!

Var inte orolig Per!!!

Jag ska fixa godiset,,,förstått att det är nr 1 för dig!! ;)

2010-02-14 @ 14:36:36
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Annelie & Chippen

Till Pers mamma Marie!!

Jag har lagt upp en reseblogg för Kanada resan,

tänkte att http://vipatunnelvagen.blogg.se/?tmp=14160929 kanske det blir lite andra bilder än vad sonen laddar upp,,som möjligen mammor kan gilla!! Ska leta efter mustasch mannen,ev lite hundbilder och ev tjejbilder...något annat som önskas är det bara att hojta till!!/Hampus Mamma

2010-02-15 @ 20:45:06
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Pelles mamma

Hej Annelie (& Chippen?)



Tusen tack! Det skall bli jätteroligt att följa din blogg!!! Misstänker starkt att din vinkling blir en helt annan motför den vi bistås med nu. Inte för att jag vill klaga eller så. Men mammor har ju nu lite andra preferenser än sina välartade/vanartiga söner... Ha en jättebra resa! Lyckos er!!!



Marie



Till Pelle!



Jag kopplade nyss upp på datorn. Jenny, den lilla odågan, har nu (utan att tänka sig för?) satt sin facebook-sida som startsida. Så jag kunde inte undgå att se att DU är uppkopplad just nu. Jag slängde iväg (försökte i alla fall) ett meddelande till dig. Men jag tror inte jag fått svar ännu. I alla fall i starkt behov av att prata med dig. Det hade varit jättekul att skicka lite kommentarer fram och tillbaka. Jag förstår av ett par kommentarer jag såg att Kalla tog OS-guld i natt. Vad kul. Jag hoppades att det skulle bli några guld till Sverige så att du/ni skulle kunna kaxa er lite därborta... Annars är allt som vanligt här. Igår var första dagen i vinter då det kändes lätt och roligt och ljust och glatt. Det snöade inte, det var inte kallt, det var inte mörkt. Med lätta ben kastade jag mig upp ur sängen och så kändes det hela dagen. Allt gick så lätt och var så roligt. Annars har det mycket varit som att gå i sirap i vinter. Det har varit så mörkt/kallt/snöigt så länge. Jag börjar nog bli för gammal för det? Tror du en pensionärslägenhet i Spanien skulle passa mig???



Tusen kramar och ha det jättebra!



Mamma

2010-02-16 @ 05:54:15
Postat av: Par himself

Sorry friends där hemma! Skulle ha skrivit massor innan, men uppkopplingen strejkar härifrån pano igen (tänk dig nu för käre läsare!) så därför får det bli en liten "Par-himself-kommentar" istället.



Förstår att ni är väldigt nyfikna på hur det går här? Vädret har varit lite kasst ett tag, som ni säkert sett på tv-n? Men vi nöter förstås på i backen var och varannan dag för det. Både jag och Hamper funderar på att börja med någon annan sport när vi kommer hem. Bara för att vi liksom fått måttet rågat med snowboard nu.



Skidskyttet har vi förstås blivit avskräckta ifrån av Kim... Men curling är något vi fått upp ögonen för nu under OS, så ganska troligt kommer vi att satsa på det. Vi har ju nu också en betydande vana, och ett imponerande handlag, när det gäller sopning. Så vi är så gott som i landslaget redan?



Som städkontrollanter gör vi förstås succé hos såväl underlydande(!) som gäster och hotelledningen. Vi har fått förfrågan om vi kan tänka oss att stanna över sommaren också, men vi vet inte riktigt hur det blir med den saken, dels hade det ju varit roligt att komma igång med curlingen redan nu i vår. Dels börjar jag längta efter Ajis Pajis och Hamper längtar efter Chippen. Så det står och väger kan man säga.



Något som det går lite utför med är annars vår vikt, vi har inte anorexia (så vitt vi vet i alla fall, inte på ett medvetet plan) men vi börjar ändå bli rätt så smala. "Översmala" säger vissa här. Det kan bero på att Kim var så jäkla less på att laga mat åt oss tre hela tiden att han helt enkelt sade upp sig och gick i strejk från det uppdraget. Och då tänkte vi "äh, äta kan man göra när man sitter på hemmet" också har vi liksom rationaliserat bort den saken från våra liv, coca-cola, chips och kex kommer man ju ganska långt på?!



Kim har helt enkelt kaxat upp sig lite för mycket efter den där utbildningen till skidinstruktör, och av att få jobba med det också, så nu servar han sällan och aldrig mig och Hamper nå mer. Istället är han ute i backarna och lotsar rika amerikanskor nedför backen meddelst lock, pock, smicker, fagra ord, ljuva leenden, blinkningar och en och annan gång även genom att ta stadigt tag om livet på någon och (sedesamt vill vi hoppas) ploga sig nedför backen i ett tight "tåg". Damerna med blått hår och lila läppstift ÄLSKAR honom för det där. Han har redan ett och annat havererat äktenskap och ändrat testamente på sitt samvete. Äkta män och försmådda älskar står om kvällarna utanför personalbostaden och spanar efter honom/oss.



Vad de inte vet är att vi ALDRIG går ut efter mörkrets inbrott eftersom vi då ALLTID har ett lan på gång och inte tid med sådana världsliga saker som pubbesöker, tjejer, bio och annan underhållning.



Nej mina vänner. Det var verkligen SKÖNT att få skriva till er igen. Ní är BÄST och vi tänker JÄMT på ER särskilt, som sagt, på AJIS PAJIS och på CHIPPEN som är VÄRLDSBÄSTA hundarna. Här finns bara en massa pudervippor med skiddressar(!) i olika pastellfärger och andra MESIGA hundar. Det är inte utan att man saknar att få snöbada en rejäl hälften-grönland-hund!!!



Par himself

2010-02-18 @ 17:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0