Ännu ett säsongsslut


Då börjar det bli dags för folk att börja lämna vilket alltid bär med sig lite sorg och nostalgiturer från säsongen som varit. Nu har jag i och för sig inte lika mycket kompisar som lämnar efter sommaren men de som lämnar har jag å andra sidan spenderat ungefär 9 månader med vilket gör det lite svårare.

Imorse stack Pablo och Jesse som jag har känt i 8 respektive 4 månader vilket kändes rätt tungt. Som med alla andra vänner som man lärt känna här hoppas jag att vi kommer träffas igen någon gång, de är båda väldigt bra vänner så jag tror att det verkligen kan bli av.

Nåväl, lite kul känns det att snart få komma hem och träffa familj och vänner igen. Först och främst ska vi dock ta oss hem från New York och sen måste jag försöka ta mig hem från Stockholm också. Jag är rätt glad över att komma hem precis i tid till valet också, det var något som jag trodde att jag säkert skulle missa.

När det kommer till packningen så kommer jag, och de andra grabbarna också för den delen, ha väldigt svårt att få med mig allt jag har samlat på mig här borta. Inte nog med att jag har vad som känns som hundratals nya kläder men jag har även en longboard och en cykel som måste med hem. Det ska bli intressant att se hur mycket flygbolagen kommer ta för att frakta hem allt. Kim ha till exempel två cyklar och ett skidfodral så jag har ändå inte så värst mycket att klaga över.

Idag var planen att cykla lite downhill eftersom det regnade hela dagen igår vilket gör spåren sådär härligt klibbiga. Min dygnsrytm tog dock en hård smäll då jag var uppe imorse och tog farväl av gänget från 6 till 9.

Det börjar vara dags att skaffa lite souvenirer till er där hemma också, så än en gång;

Vad vill ni ha?

Roger över roger ut


Kommentarer
Postat av: Andreas, din hårda men rättvisa bror

WOAH! ÖNSKELISTEMADNESS!



1 - En kanadensisk gorilla. Jag vet att de finns.

2 - Hon som spelade Trinity i Matrix. Hon är från kanada, men passa dig, hon kan en massa kung fu madness.

3 - Någonting så stort och tungt att du inte kan få med det.

4 - Billig arbetskraft som kan det här med att diska.

5 - En typisk turistsouvenir fast i solitt guld, med diamantinsättningar.

6 - Kärlek. I textform, tatuerat i valfri armhåla.

7 - En kvinnas skägg och en fisks andedräkt.

8 - Jumpman till Mac. Minns du inte Jumpman, är du ej min bror.

9 - Fet musik, uppskriven i bokstavs- och/eller längd (artistens) ordning, på pergament.

10 - En teori om världens skapelse, skriven utan interpunktioner och endast med stora bokstäver. 2-3,5 A4, textstorlek 10, 1,5 radavstånd.

11 - Någonting tillverkat av fortfarande levande djur (se punkt 1 - kanadensiska gorillor).

12 - Valfri kvinna från denna video:http://www.youtube.com/watch?v=mK9BHRyfT1M

13 - Vad som helst som är mattsvart och kan bäras på kroppen. Eller förvaras i ett rum. Helt mattsvart. Vad som helst. Gärna en kanadensisk gorilla.

14 - Mellan 2 till 10 saker som är mer än 200 år gamla. Helst inte människor, levande or otherwise.

15 - En bit av World Trade Center.



Nej du, resterande önskningar är inte särskilt vettiga, så jag nöjer mig med de femton! Välj och vraka, broder :)

2010-08-30 @ 22:42:16
Postat av: Pars mamma

Kära Per!



Din mors önskelista, andra upplagan, första upplagan fortfarande dock aktuell!



1. Att du kommer hem.

2. Att du kommer hem.

3. Att du kommer hem.

4. Att du kommer hem.

5. Att du kommer hem.



Tusen kramar!



Mamma

2010-08-31 @ 13:10:19
Postat av: freddefrisk

Jag vill ha något med päls på :)

2010-08-31 @ 13:33:04
Postat av: Åkerlund

Hej!

Ska man önska nått så är det väl att ni kommer hem välbehållna och utan att bli alltför fattiga när ni ska frakta hem cyklar, gorillor och allt möjligt annat. Ifall du inte hinner med att skriva något mer inlägg, så vill jag tacka för en trevlig läsning. Det har varit underhållande och kul att få ta del av era öden och äventyr.

Här har vi äntligen börjat installera oss som "stadsbor". Flyttkartongsberget börjar att minska allt eftersom sakerna kommer på plats.



Hälsningar

Anita

2010-08-31 @ 21:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0