Whistler


Per är här. Ha-ha-ha det rimmar.

Eh, ja. Jag står i köket i vår underbara lägenhet i Whistler och käkar ravioli när jag inser att jag verkligen skulle behöva plita ner några rader här igen. Det har hänt en hel del sen jag skrev sist. Jag tänkte dra iväg ett sjujävla inlägg någon gång senare (hur många gånger har jag inte skrivit så) men just nu får ni en snabbgenomgång om vad som har hänt sen sist.

Jag har satt världsrekord. Flest snowboardåkare i grupp åkandes i samma pist. 188 mäktiga brädåkare (Hampus lånade sig en bräda och kände på värmen som snowboardåkare dagen till ära).

Vi har bytt arbeten. Numera är jag och Hampus Inventarie ansvariga. Vi springer omkring med lakan och sånt. Det är slött och betalar bättre. Jag är nöjd. Kim arbetar numera som kvalitetskontrollant.

Jag sparar för tillfället mustasch. Den är fruktansvärt ful.

Jag skaffade mig ett fruntimmer.

Fruntimmret stack hem. Flydde är egentligen en bättre term. Jag tror jag kan ha skrämt bort henne med min mustasch.

Kim har skaffat sig en cykel. En riktigt fin cykel dessutom. Han fick den för vrakpriset 500 $. Dagen efter stack vi till Whistler så han har inte hunnit testa den ännu.

Påtal om Whistler så stack vi till Whistler.

Jag firade min födelsedag igår. Det var en helt underbar dag med snowboardåkning och ölhävning. Vi fick dessutom asfräna hattar (bild kommer i ett annat inlägg) som vår ballongbrud gjorde åt oss.

Backarna i Whistler är förövrigt helt stört långa. Det tog mig minst 10 minuter att ta mig ner för hela berget idag (inte fredrik) och då var jag ändå rätt snabb.

Vi fick vår "perfekta rum" bonus. Totalt har jag städat 200 rum helt perfekt under hela säsongen. Hampus städade 201. Jag var sjuk i två dagar så han kunde dra ifrån med ett rum. 400 $ var bonusen, innan skatt.

Vi har äntligen börjat smälla på lite stickers på bilen, den ser rätt fräck ut nu.

Tills vidare har jag inga bilder att slänga upp här. Vi planerade att ta någon timme för att dela alla bilder från kamerorna senare under vistelsen men just nu har jag enbart mina egna bilder. Plus att internet är fruktansvärt långsamt här, vi snattar trådlöst från någonstans.

Sitter för tillfället ute på vår balkong och överblickar en liten del av stadskärnan i Whistler. Det är helt sjukt vilket ställe vi är på. Lite av en dröm att vara här faktiskt. Precis som hela Kanadavistelsen har varit hittills, riktigt jävla bra helt enkelt.

Nåväl, det var nog allt för idag. Jag ska försöka slänga upp inlägg lite mer frekvent nu. Jag har ju gott om tid nu när det är sommarsäsong och jag inte har något att göra om dagarna. Dags för mig att skaffa mig en cykel och eventuellt en skateboard.

Takk å heii


Kommentarer
Postat av: Pelles glada mamma

Hej Pelle!



SKÖNT KUL ROLIGT TREVLIGT SKOJIGT att höra från dig igen!!!



Va bra att du/ni har det så bra!



Med kännedom om den Unebyska skäggstandarden tycker jag att den där mustaschidéen inte verkar så bra. Om det inte är så att du använder den både som preventivmedel och som fågelskrämma? För i sådana fall är det ju en mycket bra, kreativ och säker idé!



Jag är lite seg i huvudet (alltså mer än vanligt) för jag läste en deckare till sent i natt, tappade bort min plånbok igår kväll (som jag trodde visade det sig sedan, som tur var) och Linus och Snuffe har begagnat sig av sin "in- och utservice" frekvent hela natten.



Det undras härifrån oss alla om det hann komma något PAKET innan ni for iväg?



Idag skall Jenny träna på att göra "MVG-mat" inför HK-n på torsdag. Jag bävar redan. Misstänker att det är jag som dels kommer att få stå för diskandet, dels att det är jag som är slagpåsen i stressiga ögonblick av den kulinariska processen...



NU skiner solen. Det har faktiskt inte snöat på två hela dygn. Tror jag det är. Jag har besiktat bilen. GIVETVIS var det ett elfel som man inte får ha. Men jag var handlingskraftig, satt inte i bilen och grinade på någon övergiven parkeringsficka som jag brukar göra efter besiktningar, utan jag åkte till Uddins bilel och beställde tid på direkten (vilket betyder att JENNY inte får någon födelsedagspresent i år, men hon är ju ung och glömmer fort så det skall nog gå bra?).



Jag har nu räknat ut (ivrigare än eleverna?) att det är 6,5 veckor av undervisning kvar i år. Det spurtas för fullt här. Igår gjorde jag i ordning ett islamprov som jag var sagolikt nöjd med. (Kommer förmodligen inte att bli lika kul att rätta det som att konstruera det...)



Nej, Pelleponken, jag skulle också vilja sitta där på en balkong och äta ravioli direkt ur konservburken och ha hela golvet översvämmat av kläder och prylar, med skidsolbränna i halva ansiktet, kameran full i roliga bilder och inga andra större bekymmer än var jag kan få tag på några roliga klistermärken att sätta på bilen.



Njut njut njut!!!



Mitt vuxenliv består idag av att skjutsa Jenny till tandläkaren så att hon får 30 min extra sovmorgon, skjutsa hästtjejerna hit och dit (de kan lukta makalöst illa en del svettiga dagar), ha religionslektion, vara Jenny matlagningsslav enligt ovan osv osv.



Ha det så jättebra, tusen kramar! Hälsa till de andra!



Mamma



(Ajis Pajis hälsar att hon är lite i onåd just nu för hon RÅKADE åstadkomma BLODVITE på en av mattens kompisars HÖNOR häromdagen...

2010-04-20 @ 07:00:57
Postat av: Kims mormor MONA



Det var roligt att höra ifrån er igen.

Lessnar ni inte på snön? Här börjar det våras ,blåsippor och vitsippor i mängder,full fart på trädgårdsarbetet.



Sköt om er,och ha det så bra./mona

2010-04-20 @ 19:32:32
Postat av: Pellepappan

Äntligen regn i bloggöknen...vår vandring har varit lång och hård, men likt solglitter i en insjö blänker åter ett inlägg på skärmen. Skönt att ni har det bra!

2010-04-20 @ 23:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0