Presenter!!


Idag fick jag äntligen paketen som min mamma och pappa har skickat. Jag fick sjukt mycket godis (som jag mumsar på medans jag skriver) och nyttiga cykelkläder som kommer behövas under sommarsäsongen när det är dags att skaffa cykel.

Jag är ledig idag så jag har inte gjort något speciellt, postat vår skatteåterbäring här i Kanada som låg på ~1200 kr och hämtat paketen uppe på postkontoret.

Bilderna börjar komma ut på facebook nu så jag ska snatta bilder därifrån och ladda upp snart. Inte nu dock, jag är alldeles för trött.

Tusen tack för presenterna och gratulationerna i kommentarerna och på mailen!


Kommentarer
Postat av: Annelie & Chippen

Ät nu inte för mycket godis så du får ont i magen!! ;)

Kan du framföra en Grattis Hälsning åt Hampus på hans Födelsedag(idag) från oss är du snäll!!

Ha det gott/ Hampes familj!!

2010-04-24 @ 06:02:18
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Göran

Hej

vi hade idag sett fram emot ett inlägg från Hampus,

men det blir väl inte så, du sover väl nu, eller kanske inte lagt dig än, utan vill starta dagen med att fira..ta det lungt idag, mormor är orolig....

Grattis på födelsedagen från oss alla på Knattevägen

vi får sjunga när du kommer hem

Hälsningar

Gitte, Göran, Sandra, Filip och alla hundarna

2010-04-24 @ 07:37:34
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Hoppas att allt är bra med dig och med er allihopa.



Här är det valborgsmässoafton idag = Jennys födelsedag. Fast hon är hos Peter idag så jag får inte fira henne förrän i morgon...



I helgen var Ante hem till Boden och "chillade" så vi fick också äran att se honom. Iona blev sitt vildaste jag och lerade ner hans nya klarblå skor. Vi åt nått gott, nu kommer jag inte ihåg vad, jo fläskfilé med gräddig vinsås och rostade potatis och rotfrukter. Det var mumsigt värre... Nu vill jag laga något gott åt dig också. Kan det inte bli september snart? Nej. Det får ta den tid det tar.



NU har det äntligen blivit uthärdigt ute. Snön ligger fortfarande tjock nästan överallt på gården, men uppe i hästhagen har det tinat på en del ställen, så där var jag igår kväll ett par timmar, krattade, eldade och hade mycket trevligt. Iona var både lerig och sotig efteråt... Som tur var så var hon nöjd med att stanna ute på bron så hon hann nog bli ganska ren innan hon kom in och sov (på sängen i datorrummet...).



Linus sitter här bredvid och spinner nu och undrar varför jag inte tar upp honom i knäet och stryker honom?



Igår hade jag ett "hallelujah-moment" med mina samhällsettor. ALLA hade med sig sitt material för att redovisa, de hade varit KREATIVA och DUKTIGA också. Jag har nyss varit i luven med dem, och sagt, NU är SMEKMÅNADEN slut, nu är det slut med att inte ha med sig grejerna och tro att jag skall intressera mig för VARFÖR det är så. Nu tror jag i mitt lilla ego-lärarhjärta att denna lilla skärpning av tonen hade effekt? Kanske är det de som är allra mest hänfallna åt önsketänkande som fortsätter och trivs som lärare...



Mormor och morfar hälsar så mycket till dig! Jag får tusen frågor varje gång jag träffar dem. Så jag brukar hitta på en del så att de skall bli nöjda. Nej. Brukar jag faktiskt inte. Men det skadar inte om du skriver lite nu och då. Behöver inte vara långt. Som sagt. Men det du tycker är vanliga tråkiga gråa dagar är för oss ovanliga dagar som vi absolut inte kan föreställa oss. På onsdag em var jag och Jenny och mormor till Luleå och Jenny valde ut några födelsedagspresenter (vi blir sämre och sämre på att upprätthålla illusionen av att de är okända och en total överraskning). Sedan var vi och åt kinamat.



Mitt/vårt inhopp i fastighetsbranschen har inte gjort något större intryck. Vi får se vad som händer. Jag är ganska nöjd med att öppnat upp en öppning i livet där oförutsedda saker kan hända. Läste på en blogg hos en författare som jag gillar att hon skulle skaffa en hund till, och då skulle hon välja den livligaste hon kunde få tag på, hon skrev "jag vill ha in lite kaos i mitt liv". Ungefär så är det. Kaos är granne med Gud.



På skolan är annars allt som det brukar den här tiden. Två skolresor är på väg. En till Rom och en till Polen, tror jag det var. Mina filosofielever ritade hela förra lektionen studentvagnar och försökte komma på braiga texter till deras vagn. Filosoferna som de skulle fördjupa sig i blev väldigt styvmoderligt behandlade...



Vad mer? Solen skiner just nu. Klockan är 6.19. Skoldag idag. Sedan elda. Pyromanen i mig har högsäsong och sanktion av att "alla andra" också eldar. Toppen!



Du är bäst! Ha det jättejättebra!



Kram



Mamma

2010-04-30 @ 06:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0