Allt är väl


Vi befinner oss just nu i Svedlunds kök där jag för första gången når internets varma och trygga famn igen efter en riskabel tågresa utan internet ner till södra Sverige. Egentligen har det väl inte hänt något speciellt utan jag tänkte bara meddela att jag fortfarande lever och har hälsan.

Igår befann vi oss i Gävle där vi handlade lite nödvändigheter såsom tandkräm, deodoranter och annat smått och gott. Vi hann även med att kolla in kims småkusiners hockeyträning i en hall som endast kan klassas som kallare än gamla goda Björknäshallen. Småttingarna pucklade på varandra som om det inte fanns någon morgondag och tränarna bara tittade på, sköt några skott i krysset och ibland fick de ett infall och skrek igång någon halvmesyr till övning.

Efter träningen åt vi tacos och spelade poker hemma hos kims farbror innan jag äntligen fick min ack så välbehövda sömn. Det slutade med att jag sov i totalt 13 timmar innan jag blev brutalt väckt av Kim den Förskräcklige.

Idag ska kims mormor bjuda oss på mat (man kanske alltid skulle hota med att åka ut och resa, man får ju så mycket god mat) och sen är det väl dags att åka hem och ladda batterierna med ännu en god natts sömn, det kan jag aldrig få för mycket av!

På lördagen käkat vi julbord hemma hos Sabine och Tompany i Hallstavik och sen på eftermiddagen drar vi iväg till Gävle för att kolla på Brynäs - Luleå i Läkerolarena. I min eviga strävan efter att lyckas engagera mig i ett Elitserielag kommer få sig en rejäl match när jag ska iklä mig rollen som Brynässupporter när de ska möta laget som legat närmast min hemort, samtidigt som jag blivit uppväxt med att hata Luleå över allt annat på jorden (tack farfar!). Hur ska detta att sluta?

På söndag lämnar jag landet i alla fall. Oavsett om halva Brynäsklacken jagar mig med högaffel och hagelbrakare.

Två jagar mig, tre jagar mig!! FYRA, FEM.... ALLA JAGAR MIG!!!

Tack för avvinkningen förresten, det var storslaget!

Kommentarer
Postat av: Ajåna Pajåna

Hejsan Svejsan! Ajåna Pajåna här! Mums filibabba vad du verkar äta mycket god mat! Matten hälsar att du skall "hälsa och tacka från din mor!". Själv är jag bara AVIS och tycker att det är lite onödigt att DU smaskar i dig smaskiga saker. Hoppas att du fått någon sorts röra också som du inte vågat tacka nej till för att du är BORTA och måste UPPFÖRA dig! Vidga vyerna sådär du vet. Prova något nytt. Bredda sitt register. I Canada äter de väl allt möjligt som har med valar och sälar och fett och tran och ister att göra? Mums Pelle! (och Kim förstås!)



Vad mer? Jag förstod att du skulle tycka att jag var storslagen där på tågstationen. De tycker alla. Alltid. Jag tyckte att du var också helt o k. Snäll och snygg och cool och sådär Pelleaktig också.



Jag har två bollar ute på gården som jag leker med och bär på. Idag har jag ätit ett öra. I morgon skall jag få ett till. Matten och Jenny skall shoppa i Luleå, kanske får jag följa, kanske får jag vara hemma på gården och äta öra.



Jag tänkte så här, det är lika bra att Kim och dina kompisar får vänja sig vid att du får kommentarer och meddelanden från din egen HUND. Med våra mått mätt är det inte konstigt alls.



Ha det så bra och hälsa Kim!



Ajis Pajis

bästa hundtjejen - PELLES EGEN HUND - så det så!



2009-11-27 @ 19:01:37
Postat av: Åkerlunds

Om det är någon tröst så är det väl tur att det är Brynäs ni ska se. För oss gamlingar så var Brynäs laget som gällde i den grå forntiden. Halva Brynäs var ju norrbottningar. Säger bara Tord Lundström, Lars-Göran Nilsson och bröderna Stig och Börje Salming. Det var tider det!

2009-11-28 @ 11:04:15
Postat av: mamma

Hej Pelle (och Kim!)



Jag vaknade just och slog på datorn och kollade på TT:s hemsida (Tidningarnas telegrambyrå), men inget speciellt fanns att läsa där. Så jag förstår att eran flygresa gått bra! Skönt tycker jag! Antar att ni är trötta idag efter att ha färdats i tiden. Ha det jättejättebra!



Och glöm ej; lämna ej grejer utan tillsyn, håll hårt i plånboken, var lite misstänksamma! Det är inte som på Bodens C ute i stora vida världen, (Tror jag som inte varit utomlands sedan vi var i Frankriken 2002...).



Nu skall jag dricka te och äta mina mackor, sedan skall jag ta på mig pannlampan och gå ut i mörkret och släppa ut Kyrie i hagen. Iona är redan ute och väntar på mig. Det har blivit kallare här sedan ni for,igår kväll när jag och Jenny var och hörde på Adventskonsert (jättebra tyckte jag, inte bra alls tyckte Jenny) i Överluleå kyrka, var det 12 grader kallt.



Tusen kramar!



Mamma

2009-11-30 @ 04:35:45
Postat av: mormor

Vad skönt att allt gått bra!Det är lite svårt att förstå att ni redan är i Kanada.Har varit till Thuns i dag fattades tyg till stolarna som vi klär om på Hsk.Trist väder grått och regnigt.

KRAM PÅ ER BÅDA! jag tänker på ER.

MORMOR

2009-11-30 @ 13:18:46
Postat av: Anna Jönsson

hittade eran blogg på facebook, låter spännande det ni ska göra :) var också och såg luleå brynäs men jag såg er inte! hoppas ni har det bra :)

2009-12-03 @ 21:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0