Vi ska städa.


När kommer det bli en rutin, slentrian och påtvingat?

Ja, nu pratar jag inte om vårt arbete. Så långt framme är vi nog redan. Men som jag sagt tidigare är vi inte här för att arbeta. Nä, nu pratar jag snarare om själva bloggandet. Vi gör ju ungefär samma saker varje vecka. Vi kommer att fortsätta arbeta. Vi kommer att åka så ofta vi kan. Vi kommer att festa uppe på orten när det är afterski.

Nu menar jag inte att jag börjar bli less eller funderar på att sluta. Tvärt om är jag fortfarande väldigt glad över att ha en liten tankekorg där jag kan släppa loss lite skriverier lite när jag känner för det. Det jag menar är att ni troligtvis kommer att invaggas i någon sorts trygghet. Ni kommer att luras att tro att allt är guld och gröna skogar här borta men det pågår så mycket. Så många roliga ögonblick. Så många möten med nya människor. Så mycket att skriva och så lite tid. Det är så det känns i alla fall.

När man är en halvblyg norrlänning som jag är kan det därför ofta vara svårt att börja klottra ner ett blogginlägg mitt i middagsruschen eller tvkvällen. Jag föredrar att ligga i sängen på rummet med lite musik i hörlurarna och tänka över vad jag ska skriva i lugn och ro. Därför kan det ofta bli lite svårt att hinna med att skriva för så fort alla går in på varsitt rum så är det dags för sömn.

Idag har vi i vilket fall som helst jobbat på en av de ytterst få dagarna i december då det fullständigt vräker ner snö. Lagomt sugna på städning masade vi oss iväg till jobbet som ett enda stort åskmoln av klagomål och önskemål om ledighet. Vi förbannade alla de som var lediga och försökte intala oss om att det verkligen inte var bra åkning idag. Tyvärr misslyckades vi. Åkningen måste verkligen varit bra idag.

Vi har i vilket fall som helst haft en del tur idag. Vi lyckades åka med en buss som överhuvudtaget inte skulle gå idag. Vi hann hem tre timmar tidigare än vi trott att vi skulle göra. Vi kanske till och med kan få personalboende om vi har riktigt tur.

Nu ska jag försöka få lite sömn. Det blir allt vanligare att jag skriver sent på kvällarna så jag hoppas att jag kan erbjuda lite trevlig morgonläsning för er!


Kommentarer
Postat av: Pelles mamma

Hej son!



Trevlig morgonläsning! Du skriver jättebra, det är verkligen KUL att läsa det du skriver. Idag är det kallt här, nästan 20 grader. Och stressigt. Massor med jobb på jobbet (oväntat nog?). Nu ska jag skynda. Ha det jättebra!



Din mamma

2009-12-16 @ 08:19:50
Postat av: Annelie & Chippen

Håller fullständigt med "Mamma Pelle"..förutom 20grader kallt utan här är +1 grad och snöblandat regn..typisk "skånsk vinter"...Jag hoppas verkligen att du inte tappar sugen på att skriva...för oss här över kan till och med en beskrivnig på en "dammråtta" låta spännande...Ha det gott//Hampes Mamma..Ps.Håller fortfarande tummarna för att ni ska få personalboende..DS

2009-12-16 @ 13:57:05
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: saaben

the white wizard startade inte idag... nu får stig komma och bärga honom på sina axlar.



bara så ni vet. hade behövt en audi, eller en underbar forrrrrrrd för den delen.

2009-12-16 @ 16:46:56
Postat av: seacabin

hi! in southern sweden its about 9,5 cm snow right now (20:40) 16 dec

I think someone are going to try his ski for the first time this winter! tomorrow iam standing on "bar backe" and trying to do a 360. kep up the god cleaning and take a good advise: have it your way

2009-12-16 @ 21:07:45
Postat av: Anna

I H-dal, skidspåret upplyst o ingen snökanon behöver köras. Zeb packar o Bine framme hos farmor för fortsatt resa imorgon t Boden. Ha det bra!!!

2009-12-16 @ 22:34:19
Postat av: Pelles mamma

Hej!



Nu är det jättekallt här! 23 grader och jag håller andan varje gång jag skall starta bilen. Igår var jag och Jenny till Luleå och hon kikade ut lite julklappar. Ikväll har hon uppvisning med sitt lag i den där sporten som jag inte kan stava till. Det är full huggning på skolan. Men bara slutspurten till på tisdag då vi har kyrkobesök och sen fika i klassrummen och inget annat. Ante har önskat sig sådana där anisbröd när han kommer hem. I övrigt tror jag inte det blir så mycket julmat hemma hos mig i år, utan vi äter nog andra goda grejer. Hur har ni det med käkandet? Nej, nu skall jag rusa, har mina busiga ettor i historia om 20 min. Måste förbereda lite till...



Tusen kramar!



Mamma

2009-12-17 @ 11:52:51
Postat av: Jenny

Själv tog det ju sisådär... ett och ett halvt år innan jag lessnade. Alltså kan du fortsätta blogga när du kommer hem också, om hur tråkigt livet i boden är jämfört med i kanada, haha!

2009-12-18 @ 15:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0