Obekvämt kort inlägg


Jag hade egentligen velat skriva en pocketbok om allt som händer här men jag måste erkänna att tiden inte finns. Nu i helgen har vi åkt varje dag och på kvällen har vi varit ute på stan, tagit en afterskiöl eller lite kycklingvingar. Idag började arbetsveckan i full hastighet och den fortsätter över julafton innan det blir helg och då ska vi bannemig åka igen. Vi har dock planerat in en ledig dag för att flytta till "Ostridgefarm" som vårat nya boende kallas. Stället ligger i utkanten av Invermere så vi har ungefär 15-20 minuters gång till bussen. Anledningen att vi flyttar är ju dock inte för att få närmare till saker utan snarare för att fly ifrån det fruktansvärda boende vi har nu.

Min syster gjorde en jättegullig julhälsning genom Extra! och det uppskattas såklart oerhört mycket. Jag ska försöka hinna med att ringa runt till så många som möjligt någon dag och önska god jul. Tyvärr är jag på jobbet eller sover under de få timmar då ni där hemma i Sverige ligger i en någorlunda vettig tid att prata med.

Jag måste be om ursäkt för att det blir lite sällan men jag behöver verkligen min skönhetssömn så jag försöker ta tillvara på all tid jag kan så att jag inte är en zombie på jobbet. Därför blev det lite kort idag.

Nu ska jag sova. Gonatt!

Kommentarer
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle!



Det är JÄTTEROLIGT att du skriver! Du behöver ALDRIG känna att du måste skriva långt. Bara att du skriver två rader känns jättebra. Så att jag vet att du finns och har det bra. Allt utöver det är en lyxig present som jag inte behöver få varje dag. Så skriv inte och ursäkta dig! Jättesynd att ert boende är så dåligt. Trist att ni får ännu längre upp till berget. Hoppas att det ordnar sig till det bästa. Så att det blir bättre och bättre på sikt. Du behöver INTE ringa på julafton. Jag tänker på dig "med ett halvt öra" hela tiden, och du finns förstås i hjärtat alltid. Jag skriver här på julafton och önskar dig god jul. Kunde jag så skulle jag "telepatera" julstämning, Kalle, julmust, gott fika och god mat till dig på julafton. Och julklappar förstås. Morfar sade igår när jag var där: "nog skulle man ju velat gett Pelle någonting på julafton också". Alldeles oavsett att du redan fått julklappar så blir det liksom inte "samma sak". Utan det känns lite tomt och fattigt att inte få ge dig någonting på den rätta dagen. Jag hoppas att ni kan ordna någonting med varandra som känns mysigt och bra. Om det så bara är en extra läsk och lite chips. Idag skall jag och Jenny jaga ut på stan och försöka få tag på lite god mat. Jag gruvar för att stå och köa i kassan. Det har snöat här och snöar fortfarande. Det är lite drygt 10 grader kallt. I år hade vi i princip alla elever på plats i kyrkan och på samlingen i klassrummen efteråt. Det kändes jättebra. Alla fick julmust och pepparkakor och skumtomtar. I min klass hade de med sig ljus på bänkarna så där som på lågstadiet. Det var mysigt! Också rimmade de och lekte "land och stad" (och blev ovänner om det!). Treorna såg filmer som vi spelat in på filosofin där de gjort musikals om antikens filosofer. De sjöng osv iklädda lakan. Kul! I en klass hade de köpt presenter åt varandra som de delade ut. Det tar sig på SP! Jenny har fått låna hem en overheadapparat så nu skall hon dekorera i ditt f d rum för fullt. Så här är läget just nu. Bara bra, och vi saknar dig! Många hälsningar till Kim och Hampus!



Kram!



Mamma

2009-12-23 @ 07:18:47
Postat av: Pelles mamma

Hej igen!



Nu är vi hemma och har lite uppesittarkväll. Ante och Jenny håller just nu på att slå in lite julklappar. Vi har ätit tacos och är äckligt mätta. Vi har massor olika smarriga efterrätter som bara väntar på oss (chokladpudding, vispgrädde, dajmtårta, glass med chokladsås och banan m m i samma gräddiga stil), men vi orkar inte ens TÄNKA på detta, i stället har vi ätit ananas så att vi är såriga i munnen och KANSKE orkar vi med någon liten bit mörk choklad ikväll? Vi skulle behöva ut och gå, men ute blåser lite snöstorm. Inte trevligt alls. Så det får vara. Ante spelar sin DJ-musik och Jenny har målat naglarna randiga med stjärnor på. Iona har nu även börjat tigga vid bordet... Undra varför? Ha det så jättebra när du läser detta! Nu är väl klockan kring ett och du städar några timmar till? Tusen kramar!



Din alldeles egen mamma



(som saknar dig SÅ!)

2009-12-23 @ 21:17:26
Postat av: Kims mormor MONA

GOD JUL PÅ ER ALLESAMMAN!

Här har vi fint julväder det, har kommit bra med snö

så det är bara att ta fram skidorna.Olle har åkt till Brölunda,och Jokke ska straxt hämta mig till julfirande i häverödal,det blir tomt utan DIG KIM!

Ni kanske kan fixa till lite köttbullar? det låter som ni längtar efter mamma scans köttbullar(eller)

Sköt om er och ha det så roligt i skidbackarna

Olle hälsar och en stor julkram från mormor

2009-12-24 @ 14:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0