Gästinlägg av Kim

Hej hej!

Eftersom att Per känner sig lite sliten så tänkte vi (mest jag) att vi gör ett gästinlägg, skoj va(!)?

Igår var vi uppe på berget igen, med ett annat syfte än i lördags. Nu var de dags för orientation, vilket vi trodde skulle betyda att de visade oss runt, gav oss massa med roliga grejer och kanske en matbit. Men istället sitter vi på trästolar och kollar på en powerpoint presentation som min cybermormor skulle klara av i ungefär 5 timmar. Utan avbrott för viktiga toabesök och matpauser.

Visste ni förövrigt att de väldigt sällan använder ordet toilette, eller tom aldrig, det är nästan så att de inte förstår när man frågar efter en toilette, utan här heter det washroom. För att citera Hamper "fint ska de vara". De kan kanske vara för att de jobbar sjukt många australiensare/britter här och ni som är over there kan kanske svara oss om de är Australien/te-drickarna som har kommit med denna börda eller om de verkligen är de annars ganska kraftiga kanadensika befolkningen?

Hur som haver, efter mötet fick vi vänta i 4 timmar på en buss eftersom att de är ont om bussar innan säsongen drar igång. Men under tiden fick vi se hur vårt kommande arbete kommer vara, under 4 timmar såg vi nämligen en kollega som bara gick runt och sparkade på snöbollar samt chillade i cafeterian! (gillas)

Nere i byn blev de sedan den första matlagningen på hemmaplan, vi, nej, jag tänker faktiskt ta åt mig hela äran själv för att ha bjudit sällskapet på köttfärssås med pasta. Smakade som vanligt mumma när jag är framme och drar i kastrullerna! Tror till och med att Per sa att de va bättre än mammas? :O

Idag va vi uppe och åkte skidor, va sjukt roligt, även fast de bara var en backe som var öppen. Nej, just ja, de hände aldrig. Hampus som har blivit vår väckarklocka missade väckningen pga nirdande hela natten. Upp kommer han bankandes på dörrarna 8.15 istället för 7.15 så vi missade bussen upp. Nu kommer vi köra stenhårt på 2 klockor där jag kommer vara den bärande stommen eftersom att jag är en riktig kämpe istället för Hampus och Per som gärna snozar en gång för mycket. Den andra klockan kommer dom få turas om att ha, utifall jag har blivit bestulen av våra grannar som är mycket konsitga.

Nu närmar klockan sig halv 5, och lika i tid som skalman kommer vi nu att nirda nån timme för att sedan gå upp och stjäla lite Geld av lokalbefolkningen då vi är sjukt bra på biljard och dart!

Hoppas på att alla, eller nån tyckte att de va bra läsning! Men framför allt Ajåna Pajåna eftersom att jag är otroligt hundrädd och de blir inte bättre då hon kan prata! :D

Kommentarer
Postat av: Kalleee

HEJHEJ KIM!!! Hoppas du har det jattemysigt, och du med per for den delen :) Angande toalettmysteriet, sa ar jag ganska saker pa att det inte ar nagot brittiskt eller aussie-inspirerat uttryck, utan nagot helamerikanskt : D

"The word originated in the United States and is currently the preferred term in Canada; "bathroom" or "restroom" are now more common (except in Chicago, where "washroom" is still standard"



Dar har du dagens sanning, och med det utrett, sa kan vi alla vara nojda : ) hf!

2009-12-09 @ 03:42:55
URL: http://aussieswedes.blogg.se/
Postat av: Ajåna Pajåna

Voff på er!!!



För det första säger min matte: Hur är det med Pelle egentligen? Är du sjuk???



För det andra: Min matte tycker att det är BRA om Kims köttfärssås är godare än mattens, för det betyder att Pelleponken kommer att äta RIKTIG MAT och ÖVERLEVA (fast matten undrar förstås om hon kan få recepetet så att hon kan stila för Pelle sen när han kommer hem?).



Sen måste jag säga att BÅDE jag och matten tyckte att det här var OERHÖRT bra läsning. Vi undrar om du och Pelle har klonat era hjärnor eller nå? För om ni inte skriver ut namnet kommer vi never ever att kunna lista ut vem som skrivit vad. Så bra var det!



Fast förstås också väldans bra att du har en hälsosam respekt för Ajåna Pajåna, då slarvar du inte med skrivningen de dagar då Pelle skolkar. Utan du fattar att Ajis Pajis måste få sin dagliga rapport från skurhinken, nirdandet och överhuvudtaget livet over there. Vi hoppas förstås att vi även skall få några rapporter från BACKEN och att ni skall tjusa oss med snygga bilder. Men var försiktiga! Inga trixiga trick som gör att ni kommer hem i två delar! (Fast då kan Ajis Pajis leka sjuksköterska och jag är GRYM på det! Sug på den du Kimponken!)



Nu allt för nu! Jag tycker som vanligt att ni är BÄST! Tusen kramar och blöta pussar och hoppningar och även lite klösningar!



Ajåna Pajåna

med tillhörande matte



Ps. Kom INTE försent till jobbet! Dumt! Voff Grrr! Morr! Ds

2009-12-09 @ 05:09:08
Postat av: Kims mormor

Det var roligt att Kim skriver ochså.Ni är duktiga att skriva,och det händer ganska mycket ,så ni har ju mycket stoft att ta av?Men hur ser ert boende ut,är det permanent?eller ska ni flytta igen?har ni fått introdukttonen för ert arbete,och hur verkar det? Kram på



ER FRÅN EN FÖRKYLD MORMOR

2009-12-09 @ 07:55:55
Postat av: Pelles mamma

Hej(igen, får jag väl lov att säga!)



När jag var liten och mormor bodde i Canada, då kom det alltid ett paket till jul (el någon månad efteråt, det är lååångt emellan för posten, båten eller vem det nu var, tomten?). Mormor hade sytt in det i en vit mjölsäck och det var tusen frimärken på och det luktade CANADA om det. Och det var den allra, allra bästa stunden på året. Inuti fanns t-shirtar av nylon, pyjamasar av flanell, canadensiska godisar, ritböcker som var som en julstrumpa och mycket annat.



Nu har jag börjat tro att det kan komma ett sådant där paket i år också??? Kontakten med Canada liksom återupptagen...



Men OM det skulle vara så att ni inte idds göra ett sådant där fint paket till mig så önskar jag mig följande "bildjulklappar":



Från er lägenhet

Från ert jobb

Från där ni är och roar er och umgås på kvällarna



Det var bara tre små exempel. Er fantasi och kreativitet får göra resten.



Nu skall jag gå och ha filosofiprov om antikens filosofer med SPS07. Du vet PRECIS hur det är Kim...



Hälsn.



Pelles mamma

2009-12-09 @ 09:42:40
Postat av: Peteriboden

Verkligen bra inlägg Kim, äntligen får man veta vem som står för de kulinariska finesserna i gänget. Per sliten? Hm...jo, jo den har man hört förr.

2009-12-09 @ 12:29:30
Postat av: Annelie & Chippen

Måste även ösa beröm över dig Kim,lika duktigt skrivande av dig som av Per må jag säga...måste även förtälja för dig min tacksamhet att jag kan följa min son "Hamper" någelunda via er blogg...som sagt han besitter inte den "talangen"..men (han har andra talanger!!vilka får du själv komma underfund med!!hi,hi)..Ska bli kul att få träffa er i Februari när vi kommer över och hälsar på!!

Hoppas ni kommer upp till backen idag och får några häftiga åk!!

Ps.vad betyder nirda?,undrar en skånsk medelålders mor! Ds.

2009-12-09 @ 14:12:33
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se
Postat av: Svenska Lexikonet

Nirda är ett ord som uppstått under ett mörkt, svettigt, flottigt men underbart LAN uppe i Norrbotten. Sen har ordet utvecklats till ett mycket bredare ord som kan användas när man t.ex. sitter vid datorn.

2009-12-09 @ 14:52:15
Postat av: Annelie & Chippen

Aha!!

Misstänkte nästan det,vilken utförlig beskrivning,tror jag kan behöva det svensklexikonet vid fler tillfälle!!!

Kör lugnt idag!!

//Hampes Mamma

2009-12-09 @ 18:05:53
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0