I luleå med en bruten kartong


Nu är jag inte typen som svär som en sjöbuse över minsta lilla grej men hela den här karusellen med att ta hem en cykel i en låda har verkligen tryckt på fel knappar. Jag vägrar börja räkna på det högt för det kommer bli alldeles för mycket för er att ta in men jag har varit tvungen att betala helt otroligt mycket pengar för att få hem den här förbonkade lådan som nu står brevid mig, manglad. Man kan ju tro att om man ska betala för att få hem en låda så ska de åtminstone försöka behandla den någotsånär varsamt, men icket! Cykeln går i princip att sätta ihop utan att öppna lådan något mer än vad som redan är gjort.

Nåväl, nog med gnäll om det. Det viktigaste med att jag är hemma är ju ändå att jag är hemma... antingen det eller att det nu officiellt är slut på min, Kim och Hampus resa i Kanada. Nu är det ju bara jag som kan skriva om mitt liv här i Boden och det kommer jag verkligen aldrig i mitt liv att överväga. Hade jag svårt att plita ner rader om allt som hände i Kanada så hade jag varit tvungen att jobba 24/7 för att få ihop samma mängd rader om Boden.

Det känns givetvis sorgligt att ha tagit farväl till alla där borta i Panorama men det som smärtar mig mest är nog att lämna mina resekamrater sedan 10 månader. Oavsett väder och vind har jag ju alltid haft mina svenska stöttepelare där och det är jag oerhört tacksam för. Kul har vi haft också, jag hoppas att ni har lika mycket nytta av den här bloggen i framtiden som jag kommer att ha, jag sparar varenda litet inlägg jag skrivit.

Jag måste även passa på att tacka mina trogna 12-16 läsare som regelbundet klev in här under hela tiden jag skrivit, varför ni gjorde det vet jag inte men det var ändå en liten extra spark i bakändan när det blev dags att skriva av sig.

Sen har jag ju världens bästa föräldrar och familj som hjälpt mig med allt möjligt under de senaste 10 månaderna, hatten av för att ni orkat med mig!

Nu tänkte jag inte försöka mig på att sammanfatta den här resan på något vis, men det skrev jag ju om senast. Jag är bara så otroligt glad att jag varit med om så mycket och fortfarande kan sitta och gnälla över att min låda är trasig, såpass långt måste jag leta för att hitta något dåligt med min resa.

Än en gång,

Tack.

Per


Kommentarer
Postat av: Pelles mamma

Hej Pelle & Co



Vad härligt det var när du säkert och tryggt(?) satt i bilen på hemväg från Kallax igår kväll! Jag förstår att dina känslor är blandade och att Boden inte är mycket att komma hem till i jämförelse. Men för oss...



Jag skriver egentligen den här kommentaren (vems blogg skall jag - och Ajis Pajis - nu läsa och kommentera???) för att tacka dig Pelle för att du skrivit så roligt och intressant och stundtals mångordigt också! Det har gjort att jag inte har oroat mig så mycket för dig. Det har nog också gjort att jag fått en HELT annan inblick i hur ni haft det och hur du tänker än jag skulle haft annars. Dina inlägg är nogrannt sparade här också...



Jag vill också skicka många varma hälsningar till Kim och Hampus släktingar, det har varit roligt att lära känna er lite på håll och om inte Pelle har skrivit något har det ju ofta funnits braiga och roliga kommentarer att läsa från er. Även till "Åkerlunds" förstås som varit en av dina "12-16 läsare".



Varför har vi läst? För att du skrivit bra förstås. För att bilderna varit så fina. För att lite grand har det givit känslan av att själv vara ute på äventyr. För att vi varit nyfikna.



Många hälsningar till er alla!



Pelles mamma och hund Ajis Pajis som idag nog kommer att hoppa omkull Pelle och trampa på honom och slicka och riva och klösa och yla och mycket annat!

2010-09-16 @ 07:15:28
Postat av: Andreas

Du är bäst bror! Har vart ett nöje att följa din resa, även om det ibland stungit i ögonen att läsa om diverse pudersnöäventyr när man själv sitter och läser inför tenta...



Skönt att du är hemma till slut!



PEACE!

2010-09-16 @ 10:51:22
Postat av: Annelie & Chippen

Önskar dig välkommen tillbaka till Svergie(du bor ju i riktiga Svergie ;) eller? )...Men du ska ha ett stort TACK för att du delgivit oss så mycket av er vistelse i Kanada..och för oss(Hampus nära och kära)ska du veta att det har varit en stor trygghet att vår ensamma skånepåg(el halvdansk)...som vi stod och vinkade av 1:a advent i fjol....träffade på 2 härliga norrlänningar som han fått uppleva så mycket tillsammans med!! och du ska veta "Pelle" att med sån värme i hjärtat som Hampe pratar om dig så tror jag aldrig er vänskap kommer att ebba ut!!

TACK PER.......

/Hampes Mamma

2010-09-16 @ 13:59:48
URL: http://www.grabbarnassida.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0