Midsommar!


Genom åren har jag inte varit speciellt brydd om vad som händer på midsommar. Jag har aldrig egentligen varit med och byggt midsommarstång eller pyntat huset med girlanger och krusiduller. Nu när man är utomlands är ju den ack så förtryckta svenska stoltheten ute i det öppna och provar sina vingar så idag snickrade vi ihop en rätt hyffsad midsommarstång.

Det tog 5 grabbar ungefär två timmar att bygga schabraket och jag måste säga att det blev rätt prydligt. Vi ska bygga bollarna imorgon av cykeldäck och hänga på innan det är festdags. Vissa måste ju jobba till klockan 6 så jag får hoppas att stången står kvar när jag anländer. Hampus var trist och cyklade istället för att bygga med oss riktiga svenskar (ja, jag syftar här på att Hampus är dansk till hjärta och själ och tal).



Lagbild; Per, Norrman, Kim, Anders och sittandes Angus (australiensisk vikingsympatisör)

Imorgon är det dags att fira midsommar som en riktig svensk ska fira.

HEJ DÅ.


Kommentarer
Postat av: Par´s mamma

Glad midsommar och hemskt mycket HEJ!



Snyggt jobbat! Tror inte att någon midsommarstång på svensk mark kommer att nå upp till ens hälften av er midsommarstångs svenskhet och stilighet och utstrålning! Typisk grabbig sak att resa en midsommarstång också?! Med allt vad det innebär av symbolik? Nå, i vart fall:;) Ha en jättejättebra midsommar och lycka till med cykeldäcken!



Jag själv fick en midsommarblomma igår av Ante (för gårdagens bilder härifrån se vovvetankar!) och så var vi på Jennys emimenta konfirmationsfestande. Vilken i sanning var ett party vi sent skall glömma. Jag och Ante (understimulerade?) njöt ohejdat av särskilt filmerna. Det fanns tusen roliga skämt i dem! Vi klappade, visslade, fnittrade, pekade, skrattade och som tur var satt Jenny uppe på scenen och kunde inte hyscha åt oss EN ENDA gång!!! Jenny var en konferenciers dröm, hon bytte klänning fem gånger, sa allting rätt och såg söt och fin ut hela tiden och fick beröm av en massa okända mammor efteråt.



Nu vidtar dagens party här. Ligger i startgroparna på alla möjliga och omöjliga sätt. Undra varför inte DU har lärt dig alla förberedelserna för ett äktsvenskt midsommarfirande hemma??? Har vi smitit iväg till Krokfors, Tvärån eller Hägnan för många gånger?



Tusen kramar!



Mamma

2010-06-25 @ 07:36:30
Postat av: Maja

Haha, looks good.

2010-06-25 @ 07:56:28
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Jenny

Stiligt värre!

2010-06-25 @ 11:16:05
URL: http://cheerleadingbows.blogg.se/
Postat av: ANDRRREEEAAASSSS

REPRESENTIN'! Enormt ståtlig kreation, värdig en Unebyare i utlandet! Den ställer rätt höga krav på festnivån bara så du vet...

2010-06-25 @ 12:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0