Cykeltävling


Nu i helgen är det dags för cykeltävling i Panorama. Nationella cupen eller något sånt. De cyklar riktigt fort. När det äntligen händer saker i Pano innebär det även lite mer arbete vilket har gjort att jag knegat rätt hårt de senaste dagarna, som tur var sökte jag ledigt i helgen så att jag kan kolla på tävlingarna och VM finalen i fotboll.

Jag har börjat inse mer och mer att jag omöjligt kommer få med mig alla mina kläder och utrustning hem till Sverige igen. Det kommer bli tråkigt att bli tvungen att kasta massa kläder och alla möjliga föremål som jag samlat på mig under resans gång. När jag har tid och ork någon gång ska jag ladda upp en bild på min anslagstavla där jag hänger upp allt från kepsar till kamera och kexpaket.

Vi har börjat få riktigt fint väder nu över de senaste dagarna, det är helt sinnessjukt varmt eftersom Panorama ligger i en dal så värmen blåser inte bort. Oturligt nog började det regna lite tidigare men förhoppningsvis försvinner det tills imorgon då vi hade tänkt cykla lite, kolla på VM finalen och sen ta oss till tävlingen eftersom det är finaldag imorgon.

Det tål väl att påpekas att jag inhandlat solskyddsfaktor 30 häromdagen, mor min blir säkert glad av att höra det. Kim däremot brände sig som attans för någon dag sedan. Han hade på sig glasögon när han brände sig så det såg rätt underhållande ut.

That's it, that's all.


Kommentarer
Postat av: Pers mamma

Kära Per!



Mor din blir MYCKET glad, lättad och belåten när hon hör att du investerat i solkräm! Jag vaknade omotiverat tidigt i morse, åt frukost, njöt av strålande solsken och kastade även ett getöga på din blogg. Efter detta insåg jag dock att det inte skulle skada med någon timmes sömn till. Så jag somnade om. Och vad händer med mödrar som just läst upprörande saker om sina söner innan de skall sova?



Jag drömde att DU KOM HEM idag, du sade "när jag väl bestämt mig tog det bara tre timmar att komma hit". Och jag kramade om dig och du kändes STÖRRE, och sedan handlade drömmen om det hus där du bodde. Överallt fanns det serietidningsböcker, typ Musse Pigg, och alla hade omslag som farmor broderat! Det fanns också grytor med serifigurer på i hyllorna, också de hade farmor köpt. Mot huset strömmade vatten när jag tittade ut genom fönstret och jag gick ut och tittade på trädgården. Det var visst MIN f d trädgård? Den var mycket fin med ett tunt lager vitt grus, typ snäckskal och rutor med odlingar i. Jag blev avundsjuk och ville ha tillbaka min trädgård! Anledningen till att du kom hem var "det går ju inte att äta maten de har där". Nu vet du!



Idag har jag för första gången kört röjsåg och fått bort en massa långt gräs! Det är spännande, lite läskigt men jag är mycket belåten med mig själv och tycker att jag är så duktig! Jag har hört Mats Sundin prata i "Sommar" idag, och nyss följde jag med Iona ner till sjön så att hon fick bada! Det är väldigt varmt, definitivt badväder. Jag håller på att göra mig mat, sill, ägg och potatis blir det i all enkelhet. Eftersom man är den man är, lat, lite slarvig, darrig börjar bli på händerna så hände sig detta; jag skulle ta ut ett ägg ur kylen. Enkel sak. Men jag iddes inte flytta på margarinpaketet som låg ovanpå, och jag använde bara en hand, alltså slutade det med krossat ägg på golvet och tusen eder. En annan dag skall jag försöka uppgradera mig till en mindre slarvig, mer ordentlig och överhuvudtaget bättre människa.



Nu vet du "allt om allt" från min horisont!



Tusen kramar!



Mamma

2010-07-11 @ 16:18:45
Postat av: Anonym

Vafack, klart du får med allt! Betala lite extra för ett extra bagage och det är lugnt! Har förresten kommit fram till vad jag vill ha av dig - alla stickers du har över! Måste täcka min mer och mer repiga dator med sådana.. ;) Peace!

2010-07-12 @ 00:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0